حضور در نمایشگاه بین المللی فرصت طلایی برای جذب سرمایه گذار است

قناعت با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن در تهران، حضور در این نمایشگاه را فرصتی طلایی برای جذب سرمایه گذار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز چهارشنبه (14 دی) در جلسه هماهنگی حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته آن در مرکز کشور، معرفی پتانسیل و جاذبه های گردشگری را از اهداف پیش رو و حضور در این نمایشگاه را در جذب سرمایه گذار مؤثر دانست.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی پویا، زنده و با انگیزه است، گفت: مهم نفس حضور در نمایشگاه است و باید بخش های خصوصی و دولتی برای حضور در این نمایشگاه و نشان دادن ظرفیت و پتانسیل های معدنی، کشاورزی و... برنامه ریزی کنند.

 

وی شرکت در نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های استان برشمرد و افزود: برای شرکت در نمایشگاه رقابت استانی و درون استانی را شاهدیم.

 

قناعت  با بیان اینکه نمایشگاه باید مخلوطی ار سنتی و مدرنیته باشد، گفت: پاویون اجرا شده نمایشگاه باید در خور شأن مردم و استان باشد و در این زمینه استانداری به همه ادارات شرکت کننده کمک مالی خواهد کرد و به اداره و ارگانی که کار شاخص و مؤثرتری برای شناساندن بیشتر استان انجام دهد کمک مالی ویژه خواهد شد.

 

وی خواستار بهره مندی از افراد با اطلاعات در زمینه معرفی ظرفیت های استان به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه شد و این مهم را در جذب بازدید کننده و سرمایه گذار مهم دانست.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که در زمینه فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، معدن و... حرف برای گفتن داریم، افزود: صنایع دستی استان فرصت طلایی است و باید بتوان در این نمایشگاه ظرفیت ها را به درستی معرفی کرد.

 

قناعت خواستار انجام کار به صورت تیمی، حضور مسئولان دستگاهای اجرایی در افتتاحیه و اختتامیه، حضور پر رنگ جراید،‌ رسانه ها، خبرنگاران محلی و استانی و... شد و گفت: باید بخش خصوصی هم پای کار آمده و نقش خود را در معرفی ظرفیت های استان ایفا کنند.  

 

وی در ادامه یادآور شد: باید شعار انحصاری مختص خراسان جنوبی برای نمایشگاه در نظر گرفته شود و چه خوب است در آن از کلمه شرق استفاده و آن را انحصاری خراسان جنوبی کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از ادارات خواست خود را درگیر بخشنامه و... نشده و با همه قدرت برای معرفی پتانسیل های استان ورود کنند، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را برای حضور بهتر تقویت کنند.

 

قناعت در پایان خواستار برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای اجرای موسیقی سنتی، در این نمایشگاه شد.

 

جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی معرفی جاذبه و پتانسیل های استان و جذب سرمایه گذار را از اهداف شرکت در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه شرکت در نمایشگاه، کاری تیمی است، افزود: تعامل دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نمایشگاه مهم است و باید هر دستگاه اسکان افراد مرتبط را به عهده بگیرد.

 

اشرفی با بیان اینکه نمایشگاه تبلیغات زنده است، به تداخل نمایشگاه با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: با این وجود می توان از برنامه های فرهنگی، موسیقی سنتی و آیینی و... در نمایشگاه استفاده کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته آن از 18 تا 21 بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، از اهداف پیش رو به معرفی ظرفیت و پتانسیل موجود استان، ارتباط رو در رو با فعالان ملی و بین المللی گردشگری، معرفی بازاریابی صنایع دستی استان اشاره کرد.

 

هادی شاهوردی افزود: در این نمایشگاه می توان 6 ظرفیت تاریخی و فرهنگی، کویر، کشاورزی، معدن، تجارت و سلامت معرفی شود و در کنار آن به دو موضوع پارک های بین راهی، حاشیه سدها نیز پرداخت.

 

وی یادآور می شود: امسال غرفه استان در سالن 44 خلیج فارس (که سالن اصلی است) با متراژ 257 متر تعبیه شده که از این میزان 150 متر برای مباحث گردشگری، 73 متر سرمایه گذاری و 34 متر صنایع دستی است.

 

وی با بیان اینکه درخواست استان اختصاص 400 متر بود، گفت: 10 غرفه 12 متری هم در بحث صنایع دستی در سالن 7 و 8 در نظر گرفته شده است.

 

شاهوردی طرح پاویون استان را ارگ کلاه فرنگی و مدرسه شوکتیه پیشنهاد داد و افزود: در این راستا کمیته های پشتیبانی و بازرگانی، فرهنگی علمی، و پژوهشی، شهرداری ها و سایر دستگاهای وابسته و... برای برگزاری بهتر نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یادآور شد: موظف به ارائه طرح پاویون و بستن قرارداد با شرکت های مرتبط در نمایشگاه برای اجرا هستیم و ارائه بسته های فرهنگی نیز از سوغات محلی استان برای مقامات بازدید کننده مدنظر است.

 

شاهوردی تأکید کرد: از 6 بخش سلامت، معدن، کشاورزی و... از هر کدام دو بخش را گزینش کرده تا به عنوان فرصت سرمایه گذاری معرفی شود.

 

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم با اشاره به برگزاری نمایشگاه کشاورزی در نمایشگاه بین المللی از 19 تا 22 دی ماه در تهران، گفت: غرفه استان در ورودی سالن 5 در نظر گرفته شده است.

 

مهدی جعفری افزود: برای شرکت در نمایشگاه از همه توان استان استفاده می شود تا غرفه ای در خور شأن مردم و استان داشته باشیم.

 

حسین زارعی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم با بیان اینکه واگذاری اجرای غرفه به شرکت های نمایشگاه هزینه بالایی دارد، خواستار استفاده از ظرفیت های استان با کمترین هزینه شد.

 

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در خصوص انتخاب شعار برای نمایشگاه خراسان جنوبی نگین شرق ایران زمین را پیشنهاد داد و در خصوص اجرای برنامه فرهنگی، موسیقی آیینی و... استان قول همکاری داد.

 

در ادامه مهدی بهترین شهردار بیرجند با بیان اینکه در خصوص زمینه های سرمایه گذاری می توان ورود کرد، افزود: بسته های سرمایه گذاری شامل چهار هزار متر زمین موجود در بند دره، پنج هزار متر زمین تجاری در بلوار صنعت، معدن و تجارت و سردخانه 700 تنی آماده بوده و می توان برای جذب سرمایه گذار از آن استفاده کرد.

 

در ادامه مدیران دیگر دستگاه های اجرایی هم قول همکاری و مساعدت در بهتر برگزار شدن نمایشگاه را دادند.

 

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن در تهران از ۱۸ لغایت ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1244635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha