بچه مسجدی ها، یاد و نام سردار دل ها را گرامی داشتند

اهالی مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام اسفراین همزمان با شب سومین سالگرد شهادت سردار دل ها، همراه عموم مردم و نیز همرزم شهید سلیمانی، میزبان شهید گمنام شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ مراسم سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز ابومهدی المهندس با حضور عموم مردم و میزبانی اهالی مسجد از پیکر یک شهید گمنام عطر حسینی گرفت و به  شور و اشک و خاطره گره خورد.



سردار بادفر، همرزم شهید سلیمانی میهمان این مراسم سراسر معنوی بود و با بیان خاطراتی از آن شهید والامقام محفل را زینت بخشید.



بخش مهم دیگر این مراسم میزبانی از پیکر شهیدی گمنام بود که با مداحی و مرثیه خوانی، حرف های دل مردم حاضر به شهدا  پیوند خورد و با اشک چشم ها فرو ریخت و درخشید.



تلاوت آیات شریفه قرآن در کانون های مسجد به یاد سردار دل ها

محافل انس با قرآن کریم و اجرای طرح تلاوت نور در کانون های مساجد، همزمان با شب سالگرد شهادت سردار آسمانی، حاج قاسم سلیمانی، به یاد آن شهید بزرگوار و شهدای مقاومت و مدافع حرم برگزار شد و ثواب آن به روح مطهر آن شهدای والا مقام هدیه شد.



همچنین در سالروز شهادت فرماندهان شجاع عرصه های مقاومت، مساجد استان خراسان شمالی با محوریت کانون های فعال آن شاهد جمع های قرآنی و تلاوت آیات شریفه قرآن کریم به یاد سردار دل ها بود.



کانون فرهنگی و هنری قدس مسجد جامع شهر راز، کانون فرهنگی هنری مهدی موعود عجل الله تعالی فرج الشریف مسجد حضرت صاحب الزمان جاجرم، کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین، کانون فرهنگی و هنری رسالت مسجد حضرت امام حسن عسگری علیه السلام روستای سست از توابع شهرستان اسفراین کانون فرهنگی هنری نورالشهدا مسجد سید الشهدا شیروان، کانون فرهنگی هنری مسجد موسی بن جعفر گرمه، کانون شهدای شهرک ولیعصر مسجد مسلم بن عقیل از جمله این کانون ها بود که ویژه بانوان، کودکان و نوجوانان و نیز عموم مردم مراسم قرآنی برگزار کردند.



همچنین فعالان کانون ها در دیگر  نقاط مختلف روستایی و شهری از جمله کانون حضرت علی اکبر روستای ینگه قلعه بجنورد، کانون سردار
دلها شیروان، کانون فرهنگی هنری «شهید چمران» روستای دوبرجه جاجرم، کانون امام خامنه ای روستای ایزی اسفراین و کانون های منطقه بام و صفی آباد محافل انس با قرآن و نشست های بصیرتی را در برنامه داشتند.

 

دیدار با خانواده شهدا


 علی اکبر عباس زاده، مدیر کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود جاجرم، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: به همین مناسبت موکبی فرهنگی با پذیرایی از دلباختگان حاج قاسم  مقابل مسجد توسط نوجوانان مسجد بر پاشد.



وی اضافه کرد: بر این اساس  150 جاکلیدی، پازل و پیکسل مزین به تصویر و نام حاج قاسم سلیمانی به نوجوانان که در موکب حضور می یافتند به عنوان هدیه های آن شهید والامقام  به آنها اهدا شد.



عباس زاده همچنین اضافه کرد:  تعداد 250 برچسب نیز برای خودروهای عبوری تهیه شد و ضمن پذیرایی با چای صلواتی، این برچسب ها که نمایانگر تصویر حاج قاسم  و اهدا شد.
 

وی پخش کلیپ مقاومت برای نوجوانان و دیدار با خانواده معزز شهدا را نیز در ادامه اعلام کرد و گفت: در این روزها و به یاد عمو قاسم شهید، نوجوانان و جوانان مسجد به دیدار خانواده شهید «عباس قمی» و نیز شهید «محمد خواجه» رفتند.

 

شهید سلیمانی ساعت 1:20 دقیقه جمعه  13 دی ماه سال 1398، با حمله ای تروریستی و مذبوحانه در فرودگاه بغداد همراه با ابومهدی المهندس دیگر فرمانده شجاع عرصه های مقاومت حق علیه باطل، پس از سال ها دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و جهاد به درجه رفیع شهادت نایل شد.

 

 

 

کد خبر 1244637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha