نخستین رویداد علمی «تانا تا ثریا» در خراسان جنوبی برگزار می شود

مجیدی از برگزاری نخستین رویداد علمی و فناوری «تانا (توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) تا ثریا» در یکم و دوم اسفند در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد حسین مجیدی ظهر امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در قرارگاه حمايت و ستاد اقتصاد دانش بنيان استان اظهار کرد: حدود ۱۸۹ واحد فناور، ۴۷ شرکت دانش‌بنیان و چهار مرکز رشد در این استان از خدمات پارک علم و فناوری بهره‌مند هستند.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۱۸۹ واحد فناور سطح استان تعداد ۸۵ واحد در بیرجند، ۳۲ واحد در قاین، ۳۱ واحد در فردوس، ۱۲ واحد در طبس مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه از ۱۸۹ واحدهای فناور سطح استان تنها ۲۴ مورد آنان شرکت دانش بنیان هستند، افزود: امسال هشت شرکت دانش بنیان خراسان جنوبی در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، و فناوری و فن بازار حضور داشتند که در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان استان ۲۳ میلیارد تومان تفاهم نامه تجاری امضا کردند.

 

مجیدی از برگزاری نخستین رویداد علمی و فناوری از تانا(توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این رویداد در روزهای اول و دوم اسفند ماه با همکاری پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: این رویداد برای استارت آپ های تخصصی و ایده شوها و بررسی جشنواره ها و نمایشگاه های استانی و شناسایی نظام مسائل اولویت دار خراسان جنوبی و شناسایی طرح های مرتبط به آن با حضور سرمایه گزاران و طرح های فناورانه و دانش بنیان برگزار می شود.

 

وی در ادامه به استیجاری بودن مکان پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: ساختمان جدید پارک علم و فناوری به دلیلی دوری مسیر و خارج از محدوده شهر فاقد انشعابات مختلف است که برای این مشکل باید راهکاری اندیشیده شود.

 

کد خبر 1244708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha