تضامین بانکی چالش شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی

ذاکریان گفت: در حال حاضر مشکل بزرگ شرکت های دانش بنیان همین موضوع ارائه تضامین برای دریافت تسهیلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجتبی ذاکریان امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در قرارگاه حمايت و ستاد اقتصاد دانش بنيان استان اظهار کرد: از اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ میزان ۳.۷ درصد طرح های مصوب مربوط به حوزه دانش بنیان به ارزش ۸۵۶ میلیارد ریال بوده است.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون به ۹ طرح دانش بنیان به مبلغ ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه بند الف تبصره ۱۸ در اداره کل اقتصاد و دارایی فعالیت دارد، بیان کرد: تاکنون در این مورد ۲۰ جلسه کمیته استانی و ۴۱ کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

 

ذاکریان در ادامه گفت: هشت وبینار نیز با وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت کشور نیز در این زمینه برگزار کرده ایم تا بتوانیم در حوزه کاری خود مشکلات شرکت های دانش بنیان استان را بررسی و رفع کنیم.

 

 با تأکید بر اینکه با ارزش ترین دارایی جوانان فعال در این شرکت‌ها فکر و اندیشه آنان است، متذکر شد: از این جهت وثایق لازم را ندارند که بتوانند برای دریافت تسهیلات به وثیقه بگذارند.

 

وی تصریح کرد: برای حل مشکل شرکت‌ها مکاتبات و رایزنی‌هایی را با مرکز داشته‌ایم که اعلام شد دستورالعمل لازم در این زمینه در حال تدوین است اما به جهت اهمیت موضوع مقرر گردید استان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان متقاضی تسهیلات را به صورت موردی مطرح و پیگیری کند.

 

ذاکریان افزود: در حال حاضر مشکل بزرگ شرکت های دانش بنیان همین موضوع ارائه تضامین برای دریافت تسهیلات است.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی در پایان گفت: در مجموع کل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ خراسان جنوبی ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه ۱۰۴ درصد آن جذب شده است.

کد خبر 1244720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha