احیای کارکردهای مسجد به کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی در محله منتج می شود

حجت الاسلام ناصر به ضرورت احیای کارکردهای واقعی مسجد برای کاهش بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: شاهد هستیم در مناطق و روستاهایی که امام جماعت در مسجد روستا مستقر می شود، آسیب های اجتماعی به حداقل خود می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی ناصر عصر امروز در یکصد و دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در دهه 70 توسط شورای فرهنگ عمومی در تهران تشکیل شد و مقام معظم رهبری، نمایندگان ولی فقیه در استان را مکلف کرد تا این دفتر را در استان ها تشکیل دهند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد زنجان از تشکیل این دفتر در طی سنوات اخیر برای رسیدگی به مشکلات مسجد خبر داد و گفت: متاسفانه آمار دقیقی از جانمایی و تعداد هیات امنای مساجد در دست نداریم و در صورت تخصیص اعتبار به مرکز رسیدگی به امور مساجد می توانیم بانک جامعی از اطلاعات مربوط به مسجد را تهیه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه از لحاط مکان و نیروی انسانی در این مرکز با کمبوهایی مواجه هستیم، گفت: به برکت این مرکز اختلافات بین ارکان مسجد برطرف شد. همچنین اساسنامه ای برای شناسایی مساجد فعال، عادی و نیمه فعال تهیه شده است.

 

این مسئول به ضرورت احیای کارکردهای واقعی مسجد برای کاهش بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: شاهد هستیم در مناطق و روستاهایی که امام جماعت در مسجد روستا مستقر می شود، آسیب های اجتماعی به حداقل خود می رسد.

 

حجت الاسلام ناصر با یادآوری اینکه موازی کاری در مساجد باعث پراکندگی و دخالت های بیجا می شود،  افزود: در کنار شهرک های اقماری ساخت مسجد یک اصل مهم است که بعضا کم توجهی می شود.

 

وی با بیان اینکه آبادی مسجد به نمازگزاران آن است، گفت: تعیین جایگاه حقوقی برای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان برای تخصص بودجه به این مرکز لازم است، اگر می خواهیم مسجد را سنگر و پایگاه اجتماعی معرفی کنیم باید جایگاه حقوقی داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن قرائت صورتجلسات این دوره از شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، از برگزاری رویداد ملی مد و لباس با حضور 10 برند در زنجان خبر داد که به تصویب شورا رسید.

 

کد خبر 1244721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha