اخلاق مداری و انقلابی بودن ویژگی های شاخص علامه حسن زاده آملی

حجت الاسلام محمدی لائینی اخلاق مداری و زانوی ادب زدن در پیشگاه استاد را ویژگی بارز علامه حسن زاده آملی معرفی کرد و گفت: همچنین تبیین بعد انقلابی علامه ذوالفنون بای مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۱۴دی) در جلسه هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی علامه «حسن حسن زاده آملی» رحمت الله علیه،ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و علامه مصباح یزدی اظهار کرد: فعالیت در راستای معرفی سیره عملی و نظری علامه ذوالفنون حرکت در جهت احیای هویت و غرور ملی است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: کسی که علم نمی‌داند فقط بگوید نمیدانم با علم از در انصاف برخورد کرده اما اگر ندانسته چیزی بگوید به علم لطمه زده، حق علم بر عالم این است که اگر چیزی نمیداند برای علم بدنامی نگذارد.

 

وی با بیان اینکه تکریم و معرفی علمای دین به معنی رفتار با انصاف با عالمان دینی است، گفت: با علم باید از در انصاف وارد شد، یک نمونه اش تکریم عالمان است، اگر عالمان را تکریم و معرفی نکنیم، در واقع با علم به انصاف برخورد نکردیم نه عالم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای ادای علم، باید حق عالمان را ادا کنیم که تکریم علامه حسن زاده آملی نمونه کامل از ادای حق عالمان دین است.

 

وی با بیان اینکه شناخت علمای دین از بازخوانی آثارشان به تنهایی میسر نخواهد بود، گفت: کلام شفاهی، برخورد، رفتار و منش عالمان دین نظیر علامه حسن زاده آملی پر از ارزش و دانش است که شاید در کتاب‌هایشان نباشد، بنابراین آشنایان و اطرافیانشان ممکن است چیزهایی از زندگی ایشان بگویند که فراکتاب است، از این رو برای شناخت این علما باید سیره عملی آنها به آثارشان پیوست شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اخلاق مداری و زانوی ادب زدن در پیشگاه استاد را ویژگی بارز علامه حسن زاده آملی معرفی کرد و افزود: علامه در برخورد با اساتید ذره‌ای غرور علمی نداشت، تواضع و خود ندیدن را پیشه کرده بود، روح تعبد شرعی ایشان بسیار زیاد بود.

 

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی اهل پشتکار و تلاش بودند، خاطرنشان شد: عشق به آموختن و فراگیری علوم در هر شرایطی، باید به دانشجویان و نسل جدید منتقل شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه علامه ذوالفنون علاوه براینکه انقلابی بود، عفت کلام داشتند، گفت: امروز باید بدانیم که دانشجو نباید موقع صحبت کردن یک بزرگی از جمله استاد، کف و سوت بزند.

 

وی برلزوم تبیین بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی تاکید کرد و افزود: تلاش شود پیام این همایش، به مخاطب پیام دینی، علمی، انقلابی و اخلاقی باشد.

کد خبر 1244722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha