جشنواره «عمار» در ایجاد سواد رسانه ای نقش موثری دارد

اسعد گفت: جشنواره «عمار»، شبیه به نهضت سوادآموزی است و سواد رسانه ای امروز یک ضرورت است که عدم برخورداری از آن مساوی با بیسوادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سهیل اسعد، بعد از ظهر امروز چهارشنبه (14 دی) در آئین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» که در حرممطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: طبق فرموده امام علی (ع)، انسان باید بداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت و چنین انسانی را خدا رحمت می کند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی «عمار» ادامه داد: در خصوص اینکه جشنواره «عمار» از کجا آمده است و به کجا خواهد رفت باید بگوییم، این جشنواره پس از فتنه 88 توسط بچه های انقلابی از سال 89 و با 30 اثر شروع شد.

وی جشنواره «عمار» را تجلی گر یک مصداق قرآنی و بیانی برای مردم دانست و اظهار کرد: این جشنواره نقش تبیین کننده در زمینه حقیقت دارد.

اسعد ادامه داد: جشنواره «عمار»، یک سینمای بدون مرز است که و در این جشنواره همه می‌ توانند بدون هیچ قید و شرطی، فعال سینمایی باشند و این جشنواره، معادله سینما را عوض کرده است و در قالب آن، سینما به سمت ما می ‌آید.

وی با «عمار» را یک سینمای ساده و آسان توصیف کرد و گفت: در این جشنواره حتی با یک گوشی تلفن همراه می توانیم اثر خود را ارسال کنیم و سینمایی باشیم.

اسعد این جشنواره را سوادآموزی رسانه ‌ای دانست و افزود: جشنواره «عمار»، شبیه به نهضت سوادآموزی است و سواد رسانه ای امروز یک ضرورت است که عدم برخورداری از آن مساوی با بیسوادی است.

وی اضافه کرد: جشنواره «عمار»، استمرار خط انبیاء الهی (ع9 است و مردم در صف اول این جشنواره قرار دارند.

خاطر نشان می شود، بیش از سه هزار و 400 اثر به این جشنواره مردمی ارسال شده است و پس از بررسی اولیه، تعداد آثار نهایی پذیرفته شده اعلام خواهد شد و آثار جشنواره از پنج‌ شنبه ۱۵ دی‌ در سینما «فلسطین» تهران و به صورت مجازی در Ammaryar.ir به نمایش در خواهند آمد و آئین اختتامیه جشنواره ۲۲ دی همراه با قدردانی از برگزیدگان بخش ‌های مستند و داستانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1244725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha