جهاد تبیین در  مدارس جدی گرفته شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با برشمردن تبعات ضعف علمی و اخلاقی در جامعه، گفت:باید پای جهاد تبیین با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام به کلاس های درس مدارس استان باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۱۴دی) در گردهمایی مدیران، رؤسای شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و نام علامه مصباح یزدی و سردار شهید قاسم سلیمانی، با بیان اینکه سیره عملی و فضایل اخلاقی هر کدام از این شخصیت های دینی و نظامی، الگویی کامل برای اخلاق مداری، انقلابی گری، ولایت مداری و ... است، اظهار کرد: علامه مصباح و سردار سلیمانی هر دو الگوی بصیرت بودند، یکی بصیرت در میدان رزم و دیگری بصیرت در میدان علم، داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت در شهرستان‌های استان توجه به مسئله علم ضرورت دارد، گفت: برای توسعه و پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی حتما باید علم آموزی مورد توجه باشد، مدارس باید آموزش را جدی بگیرند، ضعف‌ها را نادیده نگیرند با مشاوره‌های تحصیلی و مراقبت‌ها ضعف‌ها را تبدیل به قوت کنند.

 

وی با بیان اینکه دانش آموز قوی باید در مدارس تربیت شود، تاکید کرد: در بیانیه دوم گام انقلاب اولین توصیه مقام معظم رهبری مسئله علم است که خداند متعال را شاکریم ایران در این زمینه رتبه قابل توجهی دارد، نکته دوم هم مسائل اخلاقی و تربیتی است که شامل آشنایی آنها با موازین اسلام، احکام فقهی و تربیت اخلاقی با توجه به اطلاعات دینی واخلاقی و سپس تربیت دینی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به اغتشاشات اخیر و حضور تعدادی دانش آموز فریب خورده در صف اغتشاش گر اشاره و با بیان اینکه امروز دشمنان روی دانش آموزان و مدارس حساب ویژه‌ای باز کردند، افزود: در اغتشاشات اخیر شاهد آسیب‌هایی در حوزه آموزش و پرورش بودیم، اجمالا ضعف‌هایی وجود دارد، باید دید اینها از کجا الهام می‌گیرند؟ آیا توسط برخی از معلمان در کلاس القا می‌شوند؟ این نیاز به بررسی جدی دارد تا در داخل مدرسه خبری از القائات ضدارزشی نباشد.

 

وی به عدم قانون مداری برخی از افراد جامعه در اماکن عمومی اشاره و بیان کرد: باید تلاش شود شخصیت دانش آموزان در مدارس درست شکل بگیرد تا شاهد بروز ناهنجاری ها در سطح جامعه نباشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با برشمردن تبعات ضعف علمی و اخلاقی در جامعه، گفت:باید پای جهاد تبیین با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام به کلاس های درس مدارس استان باز شود.

کد خبر 1244726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha