بانوان با پوشش های موجه و اسلامی در مسیر تعالیم الهی گام بر دارند

آرنگ با بیان اینکه بانوان با پوشش های موجه و اسلامی براساس باورهای دینی قبول کردند تا در مسیر تعالیم الهی گام بر دارند اما مورد عتاب قرار می گیرند گفت: اتفاقات امروز در سطح جامعه ناشی از کم کاری گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، خسرو آرنگ امروز(چهارشنبه، ۱۴ دی) در جلسه ستاد میلاد کوثر که در محل فرمانداری آستانه اشرفیه برگزار شد، اتفاقات امروز در سطح جامعه را ناشی از کم کاری گذشته عنوان کرد و افزود: شاید الگو سازی درستی در حوزه هایی چون فرهنگ و سیاست گذاری نبوده است.

 

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: برنامه‌های تدوین شده برنامه‌های اصولی نبوده که امروز جامعه با تبعات سوء آن مواجه است.

 

وی با بیان اینکه، دهه فاطمیه به نوعی به حوزه بانوان بر می گردد و برنامه هایی با موضوع  عفاف و حجاب برگرفته از آیین های اسلامی و آیین های ائمه اطهار، طبق کتاب، سنت است، اظهار کرد: دغدغه و مشکلات در حوزه بانوان آشکار بوده و برکسی پوشیده نیست.

 

آرنگ به دلایل این هجمه به کشور و اتفاقاتی که در سطح جامعه وجود دارد، اشاره کرد و افزود: بانوان با پوشش های موجه و اسلامی براساس باورهای دینی قبول کردند تا در مسیر تعالیم الهی گام بر دارند اما مورد عتاب قرار می گیرند.

 

وی ادامه داد: اینها موضوعاتی هستند که باید به طور جد به آن پرداخته شود و در یک پایش منطقی و اصولی به یک خاستگاه درستی برسید.

 

آرنگ اضافه کرد: از منظر سیاسی این موضوع، یکسری سیاست های وجود دارد که در قالب سیاست های کلی نظام در چشم انداز ۲۰ ساله دیده شده است و یا در برنامه های که تدوین می شود ما در برنامه اول و یا هفتم توسعه، یکسری اصول در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای خود قائل هستیم که بعضی از کشورهای سلطه گر آن ها را برنمی تابند.

 

وی اذعان کرد: سیاست های کلی براساس خواسته ها و تمایلات دینی، مذهبی و منویات رهبری تدوین و تنظیم شده و به سه قوه اعلام شده تا مسیر برای مردم روشن شود.

 

آرنگ با اشاره به اینکه از جمله این سیاست ها این بود که ایران به دنبال ایران قوی است و این کشور باید امن باشد، کشوری که استقلال داشته باشد، مستقل، مقتدر و الهام دهنده به کشورهای دیگر باشد گفت: ما باید کشوری باشیم که از سامانه‌های دفاعی خوب برخوردار باشیم تا اگر دشمن بخواهد با جنگ کلاسیک مورد هجوم قرار دهد این قدرت بازدارندگی را داشته باشیم تا جلوی هرگونه نفوذ دشمن را بگیریم.

 

وی اظهار کرد: امروز دشمن با جنگ ترکیبی در صدد ورود و آسیب زدن به کشور ایران است و از این رو در سیاست های کلی باید به قدرت ها ثابت کنیم که برخی از نهادها همچون سازمان ملل یک نهاد پوشالی است.

 

آرنگ به قدرت سخنرانی رییس جمهوری در همان نهاد اشاره کرد و افزود: خروج روسای آن نهادها مصداق این قدرت است.

 

وی ادامه داد: کشورهای نظام سلطه پوشالی هستند و ما به دنبال این هستیم که کشورهای همسوی خودمان را به منصه ظهور برسانیم.

 

آرنگ خاطر نشان کرد: در حوزه های فرهنگی سیاست های کلی این بود که فرهنگ حجاب و عفاف جدی گرفته شود و در حوزه های فرهنگی کار شد اما کوتاهی نیز صورت گرفته و باید این مهم جبران شود.

 

فرماندار آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: با نشست با هیات های مختلف به این نتیجه رسیدم که همه گروه ها می بایست در حوزه های مختلف، تحقیق و پایش خود را در جلسات به مشاور قرار دهند.

 

وی گفت: ضمن رعایت شئونات اسلامی در حوزه اداری با ارایه بخش نامه و.. لازم است در ابتدا به باور پوشش اسلامی برسیم و سپس الگو دهی داشته باشیم تا مخاطب اقناع شود.

 

آرنگ، تحقیق، بررسی و ارائه برنامه برای الگو دهی مناسب را لازم دانست و افزود: در حوزه اخلاق فردی و رفتارهای اجتماعی باید آرام، آرام با تحلیل پیش رفت.

 

وی با تاکید بر اینکه، آیین و دین اسلام برای کرامت اخلاقی آمده است و با صمیمت، دوستی ها همراه است اظهار کرد: معرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) برای الگو گرفتن ضروری است و حتی اخلاق و رفتار حضرت زهرا(س) می تواند الگویی برای جهان اسلام باشد.

کد خبر 1244729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha