۴۲ طرح سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در خراسان‌ شمالی تصویب شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۲ طرح گردشگری باحجم کل سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال با بررسی نظر کارشناسان در کمیته مربوطه استان تصویب شد.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل مجتمع گردشگری عمومی، مجتمع گردشگری کشاورزی، سفره خانه سنتی، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی و هتل و اقامتگاه بوم گردی است که برای ۴۷۲ نفر اشتغالزایی می شود.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: متقاضیان طرح های مزبور در بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری خواهند کرد که موافقت اصولی آن صادر شده و پس از آن باید به دنبال استعلام از دستگاه های مربوطه باشند.

 

 

اسماعیلی عنوان کرد: از مجموع کل طرح های تصویب شده، ۶ طرح گردشگری با پیشرفت ۱۰ تا ۵۰ درصد در دست ساخت است.

 

 

وی تصریح کرد: از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان تسهیلات پرداخت می شود که ۳۰ درصد آورده خود سرمایه گذار و ۷۰ درصد تسهیلات را شامل می شود و میزان تسهیلات سقف ندارد و بر اساس طرح اجرایی پرداخت می شود.

 

 

وی افزود: طرح های مزبور قبل از تصویب ابتدا توسط کارشناسان این اداره کل بازدید و در کمیته فنی بررسی می شود که توان مالی، اهلیت و برخورداری زیرساخت ها در اجرای طرح جزو اولیت ها است.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان بیان کرد: سرمایه گذار پس از طی کردن تمام مراحل اداری و طبق برنامه زمان بندی شده ۲ ساله باید طرح خود را به پایان برساند.

 

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

 

خراسان شمالی در شمالشرق کشور و در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

 

 

 

کد خبر 1244760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha