قدرت عالم از غرب در حال انتقال به جهان اسلام است

سردار سلیمانی با بیان اینکه دوره جدیدی در تاریخ بشریت در حال آغاز است؛ انتقال قدرت از غرب عالم به شرق و به آسیا و جهان اسلام را گواه این امر دانست و گفت: مکتب حاج قاسم در جبهه مقاومت سرآغاز تحولاتی خواهد بود که در آینده نه چندان دور خواهیم دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار غلامرضا سلیمانی، پنجشنبه(15 دی) در گردهمایی اصحاب علم و فرهنگ و هنر از سری برنامه های دهه مقاومت-پاسداشت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی- در مصلی امام علی علیه السلام گفت: مردم در سراسر کشور و رد شهرها و روستاهای استان کرمان با حضور در مراسم شهید سلیمانی پایبندی و دلبستگی خود را به انقلاب و امامین انقلاب و به مکتب شهید سلیمانی نشان دادند و باید در برابر ملتی چنین وفادار تعظیم کرد و قدرشناس بود.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه امت اسلام افتخار آفریدند و بی نظیرترین تشییع دهه های اخیر در تشییع حاج قاسم و همراهان رقم خورد؛ افزود: شاید بعضی ها تصور می کردند با سپری شدن زمان، شور و حرارات و علاقه مردم در داخل و خارج کشور آرام آرام معمولی تر شود اما افکار سنجی صدا وسیما نشان داد چنین نیست و مهمتر از این افکار سنجی، حضور مردم نشان داد روند علاقه و عشق آنان به حاج قاسم و مکتب او و راه شهدا و امام شهدا رو به تزاید و اعتلا است.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی در کشمیر هند به تصویر شهید سلیمانی تعرض شد؛ مردم به خیابان ها آمدند؛ تصریح کرد: این عشق و ارادت معمولی و عادی نیست و باید مورد بررسی و مداقه دقیق تر قرار بگیرد و صاحبان اندیشه در عرصه های علمی و فرهنگی و هنری و رسانه ای می توانند ما را از منظر متفاوتی وارد توجه و نگاه به بحث مکتب و شخصیت این شهید با عظمت بکنند.

 

سردار سلیمانی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید بود که بدون تردید می توان آن را عرصه علم و فرهنگ و هنر دانست اما نظام سلطه به واسطه آگاهی از این مسئله و پی بردن به ریشه های اصلی این حادثه تلاش کرد تجلیات علمی و فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی کنُد و یا متوقف بشود.

 

وی مکتب شهید سلیمانی را هم مکتب فرهنگی و هنری و علمی دانست که مزین به فرهنگ غنی و انسان ساز و متعالی و رهایی بخش هست و گفت: از همین منظر شهید را یک مصلح بزرگ جهانی می دانیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: درست است ایشان را با شخصیت نظامی می شناسیم و با ابعاد جهادی شخصیت او بیشتر آشنا هستیم اما وجوه متعالی شخصیت ایشان در درجه اول فرهنگی و بعد اجتماعی، علمی و هنری است اما چون ضرورت حضور در مقابل متجاوز در برابر اسلام و ملت ایران ایجاب می کرد این شخصیت همه توانایی های خود را در میدان دفاع مقدس و بعد در جبهه مقاومت آورد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم یک تشابهی بین انقلاب اسلامی و یکی از پدیده های متأخر بشری داشته باشیم باید گفت رنسانس باعث یک تحول بزرگ و شکل گیری نظریات متنوعی برای تمدن غرب شد اما خود را از هدایت الهی بی نیاز دید و بشر را در سایه سار مکاتب مادی و به آنجایی برد که امروز در غرب مشاهده می کنید و بشریتِ گرفتار شده در منجلاب تفکرات مادی که آخرین آن لیبرال دموکراسی بود؛ منتظر است بعد از 300 سال گرفتاری در چنگال تمدن غرب وارد عصر جدیدی شود.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه دوره جدیدی در تاریخ بشریت در حال آغاز است؛ انتقال قدرت از غرب عالم به شرق و به آسیا و جهان اسلام  را گواه این امر دانست و افزود: ایران تبدیل به قدرت منطقه ای شد و قدرت برتر منطقه غرب آسیا که با فداکاری شهدا قدرتی مبتنی بر فرهنگ عاشورا و بر اساس تفکر علوی شکل گرفت و در خارج، مکتب شهید سلیمانی و شهدای کرمان و شهدای میهن بودند و در گام دوم انقلاب مکتب مقاومت شکل گرفت و این مکتب فقط مقابل داعش و انهدام لشکر سیاهی و تباهی داعش توسط این شهید بزرگوار نبود بلکه کاشتن نهالی در جهان اسلام بود که امروز چنان ریشه دوانده که بر اساس میوه های تازه رسیده آن و نهالی که امروز به شجره مستحکم تبدیل شده، شاهد هلاکت فرماندهان و افراد ارتش رژیم اشغالی هستیم.

 

وی ادامه داد: آرزوی هر مسلمانی این بود بتوانیم سنگی در سرزمین های اشغالی بیندازیم و انقلابی که فلسطین در سایه سار انقلاب اسلامی آغاز کرد ببینید امروز چه چیزی در کرانه باختری مشاهده می کنیم و اینها محصول مکتب حاج قاسم است.

 

سردار سلیمانی تحولات مشاهده شده در کشورهای اسلامی را نشاندهنده موفقیت جهان اسلام دانست و تصریح کرد: جنگ 33 روزه حزب الله که بر اساس تدبر عالمانه و هوشمندانه و با مدیریت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با خودآگاهی حزب الله اتفاق افتاد سرآغاز تحولاتی شد که امروز بخشی از آن پیامدها را مشاهده می کنید.

 

وی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم در جبهه مقاومت سرآغاز تحولاتی خواهد بود که در آینده نه چندان دور پیامدهای بزرگ آن را مشاهده خواهیم کرد و بزرگترین پیامد آن شکل گیری جبهه مقاومت و ساقط شدن رژیم اشغالی خواهد بود که امروز خودشان می گویند آیا از مرز 80 سالگی عبور می کنیم؟

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این غده سرطانی مانع آن است که ملت های مسلمان در کنار هم باشند؛ افزود: برای آنکه جهان به خود آرامش بگیرد و الگویی که ملت ایران آغازگر ارائه آن بود، تکامل پیدا کند و مورد تأسی و نسخه برداری ملت های مسلمان قرار بگیرد، مسیری است که باید در گام دوم طی کنیم و برای عبور از این مسیر در گام دوم انقلاب و عبور از پیچ تاریخی راهی را انتخاب کرده که عنوان آن مکتب شهید سلیمانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی مردم را دسته دسته و گروه گروه نمی کند بلکه یک پیکره واحد و منسجم و تاریخ ساز می داند و مبدا اصلی حرکت را مردم قلمداد می کند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تصریح به این مطلب که شرایط انقلاب بسیار رو به جلو است و باید روندها را نگاه کنیم؛ روندهای حاج قاسم در داخل و مقاومت در خارج؛ شرایط دشمن در طول سالیان اخیر به اندازه امروز نزولی نبوده و روند انقلاب اسلامی بر اساس یافته های علمی افزایشی و اعتلایی و روندهای نظام سلطه و رژِم جعلی اسرائیل کاهشی و در سراشیبی است و اینها بر اساس ادله ای است که مؤسسات راهبردی دنیا مطرح می کنند.

 

وی افزود: دشمن بر اساس محاسبات غلط و برگرفته از استیصال و درماندگی تلاش می کنند ملت ما را متوقف کنند و در این چند ماه اخیر تلاش برای ایجاد اختلال و وادار کردن مردم تسلیم کردند اما تشییع شهدای گمنام و مراسم فاطمیه و سالگرد  حاج قاسم و ابومهدی و پورجعفری و همراهان و پایبندی و ادب و ثبات ملت ایران را مشاهده کردید.

 

سردار سلیمانی با بیان اینکه این ملت افتخار آفرین با همراهی ملت های مسلمان دروازه های صلح و آزادی را به روی بشریت خواهد گشود؛ اظهار کرد: حاج قاسم در برابر دشمنان ملت به میدان رفت تا این ملت امن و پایدار و در صلح و آزادی زندگی کند و ملت های مسلمان از گزند داعش و توطئه های رژیم صهیونیستی و کودک کشی ها در امان باشند و در حقیقت برای صلح و آزادی ملت های مسلمان و آزاده جهان جنگید.

 

وی با تأکید بر ضرورت شکل گیری کرسی های آزاداندیشی پیرامون مکتب شهید سلیمانی و عملیاتی کردن نظریاتی که مربوط به مکتب است اعم از فرهنگی و هنری و علمی و  رسانه ای و اقتصادی و اجتماعی؛ گفت: دشمن به بن بست رسیده و ناامید شده و در حال فروپاشی است و این بر اساس واقعیت های میدانی قابل مشاهده است و اگر با نگاه اطلاعاتی روبرو شوید وضع دشمن بدتر از آن است که تصور می شود زیرا آنچنان وضع بدی دارد که اگر لایه های زیرین آن برای افکار عمومی روشن شود به نظر می رسد سرعت اضمحلال او دو صد چندان خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1244856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha