زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است

آیت الله دژکام گفت: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره «زکات» اقدام خوبی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز پنج شنبه (15 دی) در جشنواره کشوری «زکات» که در شیراز برگزار شد، گفت: همه تعالیم دین به توحید باز می گردد و مرحوم آیت الله علامه طبابایی، دین را توصیف «لا اله الا الله» می داند و این نگاه توحیدی را باید در دنیا توزیع کنیم زیرا ما موحد هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مردم باید برای خدا بایستند و از خدا مغفرت بطلبند و امروز در نظام جمهوری اسلامی آزمایش می شود که چه کسانی پای خدا ایستاده اند.

وی اضافه کرد: جبهه توحید در مقابل جبهه مشرکان باید قرار بگیرد و آنانی که زکات نمی دهند از مشرکان هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: اگر فردی یک ذره از زکات را منع کند موقع مرگ مسلمان از دنیا نمی رود و این نشان دهنده اهمیت زکات است.

وی ادامه داد: زکات یکی از مرزهای بین مسلمانی و نامسلمانی است و برای تبیین زکات باید برنامه ریزی کنیم و جشنواره «زکات» اقدام خوبی در این زمینه است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تشکیل حکومت اسلامی را یک فرآیند می دانند و فرآیند اجرای حکم الهی زکات در جامعه از مراحلی می گذرد و برای اجرای آن به قانون نیاز داریم که دارای قانون هستیم اما باید نظارت بیش از قانون گذاری در بخش اجرایی مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص زکات باید آئین نامه اجرایی داشته باشد زیرا موجب باز شدن دست شوراهای زکات خواهد شد.

کد خبر 1244882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha