همه باید مثل حاج قاسم برای نجات عالم تلاش کنیم

حجت الاسلام پناهیان گفت: خداوند خوبان زیادی دارد اما آنها را لو نمی دهد و اینکه خوبانی مثل سردار سلیمانی را نشان می دهد برای این است که ما شرمنده شویم زیرا خدا انتظار دارد مثل حاج قاسم باشیم و هر کدام از ما باید باعث نجات عالم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان، پنجشنبه شب(۱۵دی) در مراسم دعای کمیل با حضور زائران حاج قاسم از استان های مختلف؛ گفت: وجود حاج قاسم مملو از عشق به خدا و اهل بیت بود.

 

 

استاد حوزه با طرح این پرسش که چرا اولیای خدا کمتر عاشقانه با خدا صحبت کردند و بیشتر عذرخواهی می کنند؟ افزود: عشق اولیای خدا به پروردگار، عشق عبد به مولا است نه عشق دو نفر که مساوی (هم تراز) باشند.

 

 

وی ادامه داد: برای همین در کل ادعیه کمتر از یک درصد ابراز محبت می بینید زیرا ائمه معصومین به خود اجازه نمی دادند از علاقه مندی صحبت کنند بلکه به خاطر علاقه مندی استغفار و تشکر می کنند‌.

 

 

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: عاشقانه و عارفانه های معصومین سرشار از طلب مغفرت است و به شدت تواضع و ادبِ اولیای خدا آنها را وادار به استغفار می کند لذا سردار سلیمانی آنچنان در نماز شب گریه می کرد که انگار نه انگار ۴۰ سال خدمت می کند.

 

 

وی گفت: خداوند خوبان زیادی دارد اما آنها را لو نمی دهد و اینکه خوبانی مثل سردار سلیمانی را نشان می دهد برای این است که ما شرمنده شویم زیرا خدا انتظار دارد ما هم مثل حاج قاسم باشیم و هر کدام از ما باید باعث نجات عالم باشد.

 

 

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه شرمنده سازی یکی از کارهای کلیدی خدا است‌؛ اظهار کرد: راه برای استغفار این است شرمندگی هایمان را پیدا کنیم؛ یکی از شرمندگی ها این است به اندازه حاج قاسم نتوانستیم  برای امام زمان کار کنیم لذا احساس شرمندگی باب استغفار را باز می کند.

کد خبر 1244924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha