لابی‌گری برای اخلال در اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت

بهروزی فر با بیان اینکه لابی‌گری‌هایی در مخالفت با طرح ساماندهی کارکنان دولت شکل گرفته است گفت: فضای کنونی صحن مجلس و اکثریت نمایندگان حامی این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، خلیل بهروزی‌فر شامگاه پنجشنبه( ۱۵ دی) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: لایحه بودجه سالانه باید منطبق با قانون برنامه پنج‌ساله باشد بنابراین با توجه به پایان یافتن قانون برنامه ششم از حیث قانونی تا زمانی که قانون برنامه هفتم تدوین نشود امکان بررسی لایحه بودجه سالانه وجود ندارد و خلاف قانون است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس ابراز داشت: در شرایط فعلی یا خود رئیس جمهور باید از مقام معظم رهبری برای تمدید قانون برنامه ششم برای یکسال دیگر اجازه بگیرد و یا اینکه لایحه بودجه به شکل سه چهارم مورد بررسی قرار گیرد که البته این روش هم مشکلاتی دارد.

 

بهروزی فر در پاسخ به این پرسش که در لایحه بودجه سال آینده حقوق کارکنان دولت چه مقدار افزایش خواهد داشت افزود: لایحه به تازگی به مجلس رسیده و هنوز اعلام وصول نشده اما حقوق کارکنان طبیعتاً باید طبق قانون و متناسب با نرخ تورم واقعی مورد نظر بانک مرکزی و وضعیت معیشتی و اقتصادی محاسبه شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت هم تصریح کرد: ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس با امضای طوماری خواستار این بودند که فوریت طرح مذکور وارد صحن علنی مجلس شود و در دستور کار قرار بگیرد که این اتفاق چهارشنبه هفته گذشته رخ داد و فوریت طرح ساماندهی کارکنان دولت با رای بالایی به تصویب رسید و هفته آینده هم در مورد جزئیات این طرح و ۱۵۷ پیشنهادی که در این زمینه ثبت شده بررسی خواهد شد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس اضافه کرد: سازمان امور استخدامی معتقد است که طرح ساماندهی مشمول اصل ۷۵ شده و برای دولت بار مالی به دنبال دارد اما مجلس معتقد است که طبق محاسباتش نه تنها این امر هیچ بار مالی برای دولت ندارد بلکه بخشی از این حقوق و دستمزد از محل حذف شرکتهای پیمانکاری اضافه خواهد آمد و دولت می‌تواند از آن استفاده کند.

 

بهروزی‌فر اذعان کرد: متاسفانه با توجه به تعارض منافع و لابی‌هایی که در بحث طرح ساماندهی کارکنان دولت وجود دارد برخی درصدد هستند تا جلوی این کار را بگیرند اما فضای کنونی صحن مجلس و اکثریت نمایندگان حامی این طرح هستند و به نظر می‌رسد قبل از وارد شدن قانون برنامه هفتم بتوانیم این طرح را به یک سرانجامی برسانیم. 

 

وی در ادامه برخی موضوعات شهرستانی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در اثر سیلاب سال ۹۷ چهار پل در این منطقه تخریب شد و برای مرمت آنها هم اعتباراتی را از محل استانی در نظر گرفتند که به هیچ عنوان پاسخگوی این پروژه‌ها نبود بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم پل کلفت به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی رسیده و امیدواریم تا چند ماه آینده به افتتاح برسد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شفت و فومن در مجلس عنوان کرد: پل خسروآباد حدودا ۵۰ درصد و پل قلعه رودخان هم تا الان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین برای  پل ماکلوان و صیقل کومه نیز مجموعا ۳۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

بهروزی‌فر از انجام پروژه گازرسانی به امامزاده اسحاق شفت خبر داد و عنوان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا توزیع کنتور گاز بین اهالی امامزاده اسحاق سریعتر اجرا شود، همچنین تلاش می شود مراحل لوله‌گذاری گاز سایر مناطق بالادست با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه مجموعا امسال حدود ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی دو شهرستان فومن و شفت آسفالت و یا روکش آسفالت شده‌اند خاطرنشان کرد: شهرستان شفت، شهرستان کمتر توسعه یافته استان گیلان محسوب می‌شود و استاندار گیلان هم به شکل ویژه به آن نگاه می کنند تا محرومیت‌ها برطرف شوند.

کد خبر 1244959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha