تحقق اشتغال پایدار نیازمند فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی است

جهانی، بر ضرورت تلاش همه مدیران و مسئولان برای رفع مشکل بیکاری در لرستان، گفت: تحقق اشتغال پایدار نیازمند فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، علی جهانی، امروز(16دی)، در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دورود با اشاره به اختصاص اعتبارات اشتغالزا به استان در سال جاری ، اظهارداشت: اگر بخواهیم در توسعه اقتصادی و رفع چالش بیکاری جهش و موفقیتی داشته باشیم باید همه با کار و تلاش مظاعف پای کار باشیم.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و بانک ها در جذب اعتبارات اشتغالزا تا حصول نتیجه کامل تلاش کنند، افزود: تحقق اشتغال پایدار نیازمند فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند و در این زمینه سرمایه‌گذاران خصوصی را تشویق و جذب کرد .

 

وی از پرداخت تسهیلات اشتغالزا به واحدهای اقتصادی شهرستان دورود خبر داد و عنوان کرد: تاکنون از محل تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ 12 میلیارد تومان به واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.

 

جهانی خاطرنشان کرد: درحوزه مشاغل خانگی ۲۱۰ متقاضی پشتیبان و مستقل با اعتباری بیش از 11 میلیارد و دویست میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی یادآور شد: با جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی اشتغال زمینه ایجاد 380 فرصت شغلی جدید در شهرستان دورد فراهم می شود.

 

جهانی با اشاره به اینکه 171 میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات، فناوری و آموزش مهارت اختصاص یافته است، گفت: درصورت جذب کامل این تسهیلات درشهرستان یک هزار  فرصت شغلی ایجاد خواهد شد .

کد خبر 1244993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha