برگزاری آئین افتتاحیه هفدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی شعر «فجر» در شیراز

قانعی گفت: آئین گشایش هفدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی شعر «فجر» ۱۷ دی با حضور جمعی از شاعران کشوری و استانی در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، با اشاره به اینکه کاروان هفدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی شعر «فجر» به شیراز رسید، در جمع خبرنگاران گفت: آئین گشایش این جشنواره 17 دی با حضور جمعی از شاعران کشوری و استانی در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: این آئین به همت خانه «کتاب و ادبیات ایران» و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مراسم، محمود اکرامی ‌فر، ناصر فیض، مصطفی محدثی خراسانی، محمود حبیبی کسبی و رضا اسماعیلی از تهران و ایوب پرندآور، غلامرضا کافی، محمدعلی جهاندیده، محمد مرادی، حجت الاسلام محمدحسین انصاری ‌نژاد و احد ده‌ بزرگی از شیراز به شعرخوانی خواهند پرداخت.

قانعی اعلام کرد: علاقمندان برای حضور در این آئین می‌ توانند ساعت ۱۵ روز 17 دی به سالن سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس واقع در چهارراه «حافظیه» شیراز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این مراسم از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی ketab.tv و آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی aparat.com/khaneketab/live به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی گفت: هفدهمین دوره جشنواره بین ‌المللی شعر «فجر»، آثاری را که برای نخستین ‌بار در سال ۱۴۰۰ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده‌ باشد در پنج گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر)، ارزیابی خواهد کرد و برگزیدگان این جشنواره بین‌المللی، زمستان ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه، معرفی شده و به برگزیدگان، علاوه‌ بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره هم اهدا خواهد شد.

کد خبر 1245004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha