مسئولان نسبت به اجرای قوانین حجاب و عفاف قاطعیت داشته باشند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک امانت مهم و ضروری است گفت: مسئولان نسبت به اجرای قوانین حجاب و عفاف قاطعیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه ۱۶ دی با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: امروز انقلاب امانتی در دست نسل جوان است که باید نسبت به حفظ این امانت الهی تلاش کنند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک امانت مهم و ضروری است که مسئولان نسبت به پیاده سازی قوانین آن باید قاطعیت داشته باشند. 

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به تاریخ قانون کشف حجاب در ۱۷ دی توسط رضاخان بیان کرد: مقوله کشف حجاب از طرف استکبار و غرب با هدف سلطه برجوامع اتفاق افتاد.

 

وی اظهار کرد: تاریخ معاصر نشان می دهد که یکی از سیاست های مخالفت با قانون عفاف و حجاب با هدف تضعیف قدرت اسلام انجام شد. 

 

به گفته خطیب نماز جمعه زن در جامعه اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، چنانچه به زن از حیث اخلاقی آسیبی برسد فرهنگ و جامعه نیز مورد هجمه قرار می گیرد. 

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله ضرورت و قاطعیت دستگاه دیپلماسی اشاره کرد و گفت: مبنای جمهوری اسلامی ایجاد روابطی دوستانه با تمامی کشورها است مشروط به اینکه قصد جنگ با نظام اسلامی نداشته باشند. 

 

خطیب نماز جمعه کرج توضیح داد: از جمله فرقه هایی که به صورت گروهی و سازماندهی شده نسبت به حجاب در ایران اقدام کرد فرقه ضاله بهائیت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: احترام و ارزش به مقام و جایگاه زن با توجه به اصل حجاب و عفاف است.

 

 

 

 

کد خبر 1245014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha