اسلام به زن عزت و کرامت داد

حجت الاسلام والمسلمین نظری در مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین(س) در حسینیه دفتر آیت الله فاضل لنکرانی گفت:ارزشی که اسلام برای زن قائل است در هیچ دینی نیامده است، دختر قبل از اسلام زنده به گور می شد و اسلام به زن مقام وکرامت وعزت داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم به نقل از دفتر آیت الله فاضل لنکرانی، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ازاساتید حوزه علمیه در این مراسم به بیان حسب و نسب و شخصیت و فضائل حضرت ام البنین(س) پرداخت و گفت: ارزشی که اسلام برای زن قائل است در هیچ دینی نیامده است، دختر قبل از اسلام زنده به گور می شد ولی وقتی اسلام پدیدار شد به زن مقام وکرامت وعزت داد.

 

وی افزود: امروز عده ای شعار دفاع ازحقوق زن می دهند ولی در حد شعار است و دنیا شاهد است درغرب  زن ابزار خوشگذرانی بیش نیست درحالی که اسلام به زن بها و کرامت داده است.

 

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: حضرت ام البنین(س) مادرچهارشهیدی است که فرزندانش در زمین نظیرنداشتند، فرزندان آن حضرت با ایثار و شهادت خود اسلام را برای همیشه بیمه کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در پایان سخنان خود تاکید کرد: حضرت ام البنین(س) در اعتقاد و ایمان خود قوی بود، وقتی که خبر شهادت فرزندانش  را به او دادند گفت خود من و اولاد من وهرکس درزیر این آسمان است فدای امام حسین علیه السلام باد.

کد خبر 1245041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha