ایجاد ۳۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زنجانی

صالحی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان استان زنجان با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

روح اله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به تشریح عملکرد کمیته امداد استان در حوزه های مختلف پرداخت و اظهار کرد:  در حوزه اشتغالزایی این نهاد مردم تمام تلاش خود را برای توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار به کار گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از ظرفیت راهبران شغلی و موسسات کاریابی در زمینه توانمندسازی جامعه هدف استفاده می شود، گفت: اشتغالزایی برای اقشار نیازمند علاوه بر فراهم ساختن زمینه استقلال اقتصادی و معیشتی جامعه هدف به تقویت اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور از ابتدای امسال تاکنون 3700 فرصت شغلی برای مددجویان استان زنجان با سرمایه گذاری 210 میلیارد تومان ایجاد شده است.

 

این مسئول به اقدامات انجام شده در راستای پایش سلامت مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: این پایش ها با هدف بهبود سبک زندگی فردی و اجتماعی، سلامت روانی و جسمی مددجویان همه ساله اجرایی می شود.

 

صالحی خاطرنشان کرد: با همکاری شبکه بهداشت طرح غربالگری سرطان برای 500 مددجوی زنجانی انجام شده است چرا که معتقد هستیم غربالگری و بیماریابی مهمترین عامل تشخیص زودهنگام سرطان است و تشخیص زودهنگام می تواند بهبودی کامل را برای فرد رقم بزند.

 

وی به حمایت کمیته امداد از مادران باردار نیازمند و ارائه خدمات درمانی به این قشر اشاره کرد و گفت: در طرح تغذیه مادران باردار و شیرده که سوء تغذیه دارند، کمیته امداد از 541 مادر باردار حمایت کرد.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، پایش رشد کودکان و مراقبتهای بهداشتی آموزشی و مشاوره تغذیه مادران در زمینه نیازهای تغذیه ای کودک و مادر باردار و شیرده و استفاده بهینه از سبد غذایی کودکان و مادران باردار از مهمترین اقدامات بهداشتی و آموزشی در این برنامه است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به حمایت های این نهاد از زوج های جوان نیازمند نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۳ مورد خدمت کمک هزینه ازدواج در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان اهدا شده است.

 

وی افزود: زوج های جوان در کنار بهره مندی از خدمات کمک هزینه از دوره های آموزشی آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی اصول و مهارتهای زندگی مشترک مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده برخوردار می شوند.

کد خبر 1245086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha