پرداخت ۱۸۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی در خراسان شمالی

مدیر اجرایی پروژه ترسیب کربن خراسان شمالی گفت: امسال هزار و ۸۰۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی از سوی بسیج سازندگی به اعضای صندوق خُرد اعتباری طرح ترسیب کربن در خراسان شمالی پرداخت شد.

احمد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: وام های پرداخت شده در قالب ۱۰ فقره وام با کارمزد چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت پنج ساله برای مشاغل خانگی و خُرد در روستاهای محدوده ترسیب کربن سه شهرستان اسفراین، گرمه و جاجرم پرداخت شده است.

 


مدیر اجرایی پروژه ترسیب کربن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون در مناطق تحت پوشش طرح ترسیب کربن هزار و ۷۷۴ فقره تسهیلات اشتغال زا و کمک اشتغال به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

 


یزدانی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، برای اعضای این طرح، ۶ کارگاه صنایع دستی ایجاد شده که برای ۳۹ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

 


وی اجرای پروژه نهالکاری در سطح ۲۶۵ هکتار، اجرای پروژه مدیریت و روان آب در سطح ۲۵۰ هکتار و تولید ۵۰ هزار اصله نهال گلدانی با اشتغالزایی برای دو نفر را از جمله اقدامات انجام شده طرح ترسیب کربن در سال جاری عنوان کرد.

 


وی اضافه کرد: این طرح بین المللی با هدف کمک به توسعه و اقتصاد منطقه در ۴۷ روستا و نقاط سکونتگاهی سه شهرستان اسفراین، جاجرم و گرمه استان با مساحت ۲۳۶ هزار هکتار در دست اجرا است.

 


اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن از سال ۱۳۹۳ در شهرستان اسفراین، ۱۳۹۵ در جاجرم و ۱۳۹۶ در شهرستان گرمه خراسان شمالی آغاز شد. پروژه ترسیب کربن برنامه مشترک بین ایران (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) است و هدف نهایی این طرح، ارائه یک الگوی اجتماعی- اقتصادی برای رسوب کربن در جو است که با رویکرد محیط ‌زیستی شروع می‌شود و با بررسی ظرفیت‌های اکولوژیکی ادامه پیدا می‌کند.


گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دومیلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

کد خبر 1245087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha