جنگ اهانت بار غرب و صهیونیسم با ایران در قامت «شارلی ابدو»

غرب در طول سالیان متمادی با ابزارهای متعدد علیه جهان اسلام به ویژه ایران فعالیت کرده و هربار شکست خورده است اما این بار از طریق مجله «شارلی ابدو» مقدسات و شخصیت‌های اسلامی ایران را هدف قرار داده است که به نظر می رسد غرب در انتظار شکست دیگر خواهد بود.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: مجله طنز« شارلی ابدو» در فرانسه روز چهارشنبه گذشته با انتشار کاریکاتورهایی به مقدسات و ارزش‌ها اسلامی و مقامات جمهوری اسلامی ایران اهانت کرد که با واکنش شدید وزارت امور خارجه ایران روبه رو شد.

 

درحالی انتشار این کاریکاتورهای موهن به احضار سفیر پاریس در تهران منجر شد که وزیر امور خارجه فرانسه این اهانت را به آزادی بیان مربوط دانست و از وضعیت داخلی ایران انتقاد کرد.

 

اظهارات این مقام فرانسوی نشان می دهد که انتشار این کاریکاتورها برنامه ریزی شده است و هدف آن ضربه زدن به مقدسات اسلامی و اهانت به مقامات ایران است.

 

این درگیری سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و غرب از جمله فرانسه به رهبری آمریکا و اسرائیل است. این مسئله تغییر پارادایم در چگونگی جنگ  غرب علیه ایران را نشان می دهد.

 

غرب با ابزارهای متعدد در حال نبرد است، از جنگ نرم گرفته تا جنگ مستقیم غرب در خاک سوریه و عراق از طریق داعش و متحدانش. اینها نمونه ای از درگیری آمریکا و غرب علیه جهان اسلام است.

 

 با این وجود می بینیم که غرب در همه نبردهای نظامی شکست خورده است و اکنون از سلاحی استفاده می کند که با وجود همه شکست ها، احساس شکست در خود را احساس نکند. به همین دلیل، غرب از طریق رسانه برای ضربه زدن به ارزش های اسلامی و مقدسات وارد عمل شده است که اخیرا شارلی ابدو با انتشار کاریکاتورهای موهن علیه ارزش‌های اسلامی بالاترین سطح انحطاط اخلاقی را به تصویر کشیده است.

 

چرا امروز ایران هدف قرار می گیرد؟

 

العهد در گزارشی اعلام کرد: روزنامه طنز «شارلی ابدو» در فرانسه مسابقه ای برای هدف قراردادن مهم‌ترین شخصیت مذهبی در جهان اسلام به راه انداخت که این مسئله گواه بر شکست این مجله است.

مهم‌ترین علت‌های این اقدام را می توان در چند بعد بررسی کرد.

  1. استواری و پایداری بسیار ایران دربرابر توطئه های خارجی و توانایی مقابله با آنها و سقوط نکردن باوجود تلاش‌های مختلف
  2. این هدف قرار دادن مصادف بود با تلاش های غرب برای هدف قرار دادن ایران در داخل با تحریک گروه‌های ساختگی
  3. تاکید بر اینکه هرکسی که با غرب در عرصه های اصلی مقابله کند، با روش‌های رویارویی نامناسب مواجه خواهد شد.

اما این روزنامه در اصل این هدف را دنبال می کند که می خواهد سد رابطه معنوی بین مقام مذهبی و مقلدان او و کسانی که به انقلابی معتقدند که با درگیری با غرب متولد می شود، را بکشند.

 

این روزنامه پیش از این نیز به نمادهای دینی و اسلامی از جمله پیامبراکرم(ص) اهانت کرده بود که با واکنش گسترده کشورهای اسلامی مواجه شد، به طوری که برخی از کشورها کالاها و محصولات فرانسه را تحریم کردند که این امر ضربه ای سنگین به اقتصاد فرانسه وارد کرد.

 

اما مشکل اصلی سکوت اقشار مختلف در هدف قراردادن شخصیت های اسلامی است. بنابراین باید با تقویت وحدت اسلامی که ایران نیز نقش مهم در دعوت به اتحاد و تقویت آن در عرصه های مختلف دارد، در مقابل توطئه های دشمن نسبت به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی ایستادگی کرد.

 

انتشار این کاریکاتورهای موهن نسبت به ارزش‌ها و شخصیت های اسلامی نشان می دهد که ایران وارد جنگ جدید علیه استکبار شده است و این مسئله به دلیل حمایت های ایران از محور مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین است.

کد خبر 1245140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha