طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای قزوین اجرایی می شود

رجحانی گفت: اطلاع رسانی برای ثبت نام نهضت ملی مسکن در روستاهای استان قزوین صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، مهدی رجحانی در نشست شورای تأمین مسکن که امروز (شنبه ۱۷ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: لازم است با بررسی روستاها، اطلاع رسانی برای ثبت نام نهضت ملی مسکن در روستاها صورت گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در روستاها این کار در خصوص افرادی خواهد بود که فاقد مسکن بوده و ساکن روستا باشند و فرم ج آنها هم سبز باشد و برای بهره مندی از این امکان، شرایط لازم برای این منظور احراز می شود بنابراین اگر کسی بخواهد در شهر ساکن باشد، نمی آید فرم ج خود را در روستا قرمز کند.

 

وی افزود: بنابراین تصمیم بر این امر باشد که آمار در این خصوص احصا شود و مبتنی بر آن، طرح نهضت ملی در روستاها و برنامه ریزی در این رابطه صورت گیرد.

 

رجحانی خاطر نشان کرد: در خصوص کیفیت مصالح در طرح نهضت ملی مسکن باید دقت لازم صورت گیرد زیرا استان در پروژه مسکن مهر تجربه خوبی را نداشته است.

 

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن با توجه به اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن استان در تعداد زیاد بلوک های ساختمانی یکسان و تیپ، توسط پیمانکار واحد ساخته می شود بنابراین به منظور کاهش تعداد مهندسان ناظر و در راستای تقویت انسجام فنی پروژه نهضت ملی استان، مقرر شد ظرفیت اشتغال به کار مهندسان ناظر پروژه نهضت ملی مسکن استان بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان افزایش یابد.

 

سید علی هاشمی افزود: همچنین بر اساس مفاد شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت اشتغال به کار شده مهندسان ناظر با ضریب ۵۰ درصد اعمال شود.

 

وی عنوان کرد: مقرر شد مهندسان ناظر مقیم پروژه های نهضت ملی مسکن بعد از احراز شرایط لازم، از طریق فراخوان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتخاب و برای تائید به اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی شوند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها یادآور شد: ما مردم را از روستاها به شهرها می آوریم و برنامه ای هم جز برای خودمالکان در روستاها نداریم، پیشنهاد می شود دفتر فنی استانداری با هماهنگی بنیاد مسکن، زمین ها را احصا کرده و بحث الحاق برای واگذاری به واجدان شرایط در روستاها در دستور کار گذاشته شود و با شرایط نهضت ملی مسکن، زمین در روستاها احصا و هر جا امکان پذیر بود کار صورت گیرد.

 

کد خبر 1245171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha