قبل از رسیدن روز حسرت برای خود توشه آخرت جمع کنید

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه حق الناس را باید رعایت کنیم گفت: انسان‌ها قبل از رسیدن روز حسرت برای خود توشه آخرت جمع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز(شنبه ۱۷دی)  در کلاس اخلاق سپاه قدس گیلان یکی از نام‌های روز قیامت را یوم الحسرة عنوان کرد و  گفت: این نام تعبیری تکان دهنده از روز قیامت است که در آیه قرآن روز حسرت، تاسف و ندامت نامگذاری شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیا زودگذر و فانی است افزود: آن‌کس که در این دنیا جمع می‌کند اما در راه خدا هزینه نمی‌کند، به جهنم می‌رود اما وارث او که پس از مرگ‌شان آن را تحویل گرفته و بخشش می‌کنند، به بهشت می‌روند.

 

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها باید به فکر توشه آخرت خود باشند، اظهارکرد: تا زمانی‌که در این دنیا هستیم باید واجبات، فرائض و حق‌الناس را رعایت کنیم تا در قیامت دچار حسرت و خسران نشویم چراکه دیگر راه بازگشتی نیست.

 

فلاحتی با بیان اینکه خردمند کسی است که دائم به‌فکر خداست و اندیشه و تفکر می‌کند، تصریح کرد: حق الناس را باید رعایت کنیم.

 

امام جمعه رشت ادامه داد: هیچ وظیفه‌ای بالاتر از خودسازی نداریم و بنا به فرموده خداوند در آیه ۱۱۴ آل عمران برای پیمودن راه صالحان باید "در ایمان به خدا قاطع و به قیامت ایمان داشته باشیم" چراکه در این صورت مرتکب خطایی نخواهیم شد.

کد خبر 1245174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha