ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن فارس است

زمانی گفت: ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، عطاالله زمانی، امروز شنبه (17 دی) در حاشیه عقد تفاهم نامه ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد فارس که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با تهران همراه بود، گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی برای ساخت مسکن مددجویان در استان فارس یک اولویت اساسی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن در استان فارس است.

وی اضافه کرد: مددجویان از شریف ترین اقشار جامعه هستند و برای این که مددجویان و خانواده های تحت پوشش بدون دغدغه بتوانند سرپناه مناسبی داشته باشند ظرفیت های بی بدیلی این حوزه در استان فارس به کار گرفته شده است.

وی   شاخص های توسعه  روستایی و محرومیت زدایی در استان فارس را فراتر از متوسط کشوری دانست و اظهار کرد: تاکنون برای صد در درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان فارس طرح هادی تهیه شده است و مددجویان کمیته امداد در اغلب روستاهای استان از ساخت واحدهای مسکونی در روستاهایی که چرخ عمران و توسعه در آن به گردش در آمده است برخوردار شده اند.

زمانی ادامه داد: طرح هادی تاکنون در یک هزار و   ۲۸۴روستای بالای ۲۰ خانوار فارس،اجرا شده  است که این شاخص توسعه روستایی نیز در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است و همچنین تاکنون ۲۹۴ هزار و ۱۷۶ جلد سند روستایی در استان صادر شده است و این شاخص توسعه و محرومیت زدایی با فاصله قابل توجه بیشتر از متوسط شاخص اعطای اسناد مالکیت روستایی در سایر استان هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پایان عملیات بهسازی روستای «محمد قاسمی» بیرم لارستان با مشارکت بنیاد مسکن هم خبر داد و گفت: عملیات 184 متر مکعب اجرای دیوار حائل رودخانه و همچنین هشت و نیم مترمربع اجرای دال بتنی در این روستا با اعتبار استانی بیش از 3ه هزار و 109 میلیون ریال انجام شده است.

زمانی افزود: عملیات بهسازی روستای «لاورستان» بیرم هم به اتمام با اعتباری بالغ بر  2 هزار و 757 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه معابر در روستاهای شهرستان قیروکارزین با مشارکت بنیاد مسکن بیان کرد: عملیات زیر کوبی و آسفالت معابر در روستاهای «چم کور»،  «زین آباد»، «شهرک شمالی»، «قلات» و «نه تن» از توابع شهرستان قیروکارزین با اعتباری بالغ بر 12میلیارد ریال به انجام رسیده است.

زمانی از اجرای طرح مسکن محرومین در قیروکارزین هم خبر داد و گفت: با اعتبار تخصیصی 18 هزار  میلیون ریال  و  اعتبار جذب شده، طرح ویژه مسکن محرومین به مبلغ 29 هزار میلیون ریال در شهرستان قیروکارزین عملیاتی شده است که در این طرح برای 14 نفر از متقاضیان عادی، هشت نفر از افراد  تحت پوشش بهزیستی و 40 متقاضی تحت پوشش کمیته امداد و یکی از افراد تحت پوشش سایر نهاد های حمایتی مسکن مناسب تامین شده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق روستایی برای اجرای طرح های محرومیت زدایی نیازمند تخصیص اعتبارات و بودجه مناسب هستیم و بنیاد مسکن برای توسعه معابر روستایی، اعطای اسناد مالکیت با کمک ثبت اسناد و املاک، مقاوم سازی مسکن روستایی و اجرای طرح های محرومیت زدایی در دست اجرا نیازمند تامین اعتبارات است و مشارکت خیران در این امر اقدام مطلوبی خواهد بود.

زمانی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس در لارستان گفت: بنیاد مسکن استان با هزینه کرد بیش  از 226 میلیارد تومان تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن شهری، حوادث، بهسازی روستاها، مسکن محرومان و تعمیری، معیشتی و بلاعوض به یک هزار و 500 فقره به صورت ضمانت زنجیره ای، طرح نهضت ملی مسکن و طرح های بهسازی روستایی در لارستان اقدامات مطلوبی به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: پرداخت 890 فقره تسهیلات بلاعوض محرومین، حوادث احداثی، معیشتی، تعمیری، دومعلولی، اقشار کم درآمد، ایتام، تفاهم نامه سه جانبه و طلاب به مبلغ کل  200 میلیارد ريال را از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته در لارستان است.

زمانی اعلام کرد: واگذاری و تعیین تکلیف 355 قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاها و اجرای عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از دیگر فعالیت های بنیاد مکسن در لارستان در سال گذشته است.

کد خبر 1245178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha