لزوم تدوین چشم انداز در حوزه کشاورزی جهرم

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر لزوم تدوین چشم انداز در حوزه کشاورزی جهرم گفت: باید چشم انداز این حوزه با نگاه کارشناسی که اولویت آن حفظ و بهره وری صحیح از منابع آبی و خاکی است مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر امروز شنبه (۱۷ دی) در بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه پایه اقتصاد شهرستان جهرم بر مبنای کشاورزی است بر حفظ و ضرورت عرصه های کشاورزی تاکید کرد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم تدوین چشم انداز در حوزه کشاورزی جهرم افزود: باید چشم انداز این حوزه با نگاه کارشناسی که اولویت آن حفظ و بهره وری صحیح از منابع آبی و خاکی است مشخص شود.

 

وی بیان کرد: به علت نداشتن برنامه ای کاربردی به خصوص در حوزه آب با چالش‌های متعددی روبرو شده ایم که نسل آینده را نیز تهدید می کند.

 

حجت الاسلام مدبر امنیت غذایی را از مهمترین مسائل در حوزه کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر توجه به افزایش تولید محصول بایستی به سلامت آن نیز توجه داشت که این نیازمند پایش در زمینه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: این پایش در زمینه های مختلف به عنوان مثال نظارت بر  استفاده از سموم و کودهای استاندارد است تا از سالم بودن چرخه تولیدکننده تا مصرف کننده اطمینان حاصل شود.

 

امام جمعه جهرم در ادامه ضمن اشاره به تجربه کهن مردم این شهرستان در بخش کشاورزی، کشت فرامرزی را فرصتی دانست تا در کنار این تجربیات علاوه بر تنوع  تولید و تقویت اقتصاد و مبادلات تجاری، در امنیت غذایی داخلی نیز نقش موثری ایفا کند.

 

وی همچنین با تاکید بر داشتن روحیه جهادی در جهت غلبه بر مشکلات بیان داشت: در این مسیر الگو قرار دادن رفتار و شیوه مدیریت عزیزی چون  شهیدحاج قاسم سلیمانی می تواند راهگشا باشد.

 

کد خبر 1245198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha