سبک زندگی شهدا را الگو قرار دهیم

حجت‌الاسلام شکری، با بیان اینکه شهدا کسانی هستند که می‌توانند اسوه باشند، گفت: سبک زندگی آنها برای ما امنیت می‌آورد و اصول انسانی را به ما درس می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، امروز شنبه (17 دی) در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا در شهرستان شوشتر، با بیان اینکه شهدا اسوه هستند نه اسطوره، اظهار کرد: اسطوره آنقدر پایه‌های ضعیف و غیرمعقولی دارد که حتی کسانی که می‌خواستند زندگی انبیاء و اولیا و اوصیای الهی را نفی کنند، می‌گفتند این‌ها اسطوره هستند چرا که قبل از اینکه برخاسته از اعمال، کردار، رفتار و گفتار و روابط انسانی باشد، ساختار آنها از جعل، اغراء، دروغ و ... ساخته می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه قرآن همه انبیای الهی به ویژه حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) را اسوه معرفی می‌کند، افزود: قرآن به دنبال این است که از افراط و تفریط دوری کرده و عالمانه بر صراط مستقیم ایستادگی کنیم و پیامبر (ص) را الگو و نمونه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم زندگی روزمره خود را بر سبک زندگی پیامبر (ص) چنان تطبیق دهیم که خودمان الگو شویم، اضافه کرد: باید راه انبیای الهی را ادامه دهیم و برای صراط مستقیم الهی ایستادگی کنیم تا آنجا که هیچ شیطانی چه درونی و چه بیرونی نتواند در آن نفوذ کند.

 

حجت‌الاسلام شکری، با بیان اینکه اسوه، قابل دسترس و الگو گرفتن است و آزادی دین و مردم را در نظر می‌گیرد، تصریح کرد: 155 هزار جوان ما در سنین نوجوانی تا 30 سال در عنفوان جوانی برای حفط امنیت مردم از همه خواسته‌های خود گذشتند و به میدان جنگ رفتند؛ این افراد قابل دسترسی و الگو گرفتن هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا نیز قابل الگو گرفتن هستند چرا که برای خدا از فرزند خود و همه آرزوهایی که برای او داشتند، گذشتند، عنوان کرد: شهدا کسانی هستند که می‌توانند اسوه باشند، سبک زندگی آنها برای ما امنیت می‌آورد و اصول انسانی را به ما درس می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه شهدا امین، تلاشگر، مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر بودند و پیامبر (ص) را الگوی خود قرار دادند، یاد آور شد: اگر ما شهدا، مؤمنان، صالحان و انبیاء و صدیقین را اسوه خود قرار دهیم، رشد می‌کنیم و تعالی پیدا می‌کنیم و اگر نمیریم هم شهید خواهیم بود.

 

کد خبر 1245212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha