اقدام تبعیض آمیز علیه دانش آموزان مسلمان در مدارس فرانسه

شهردار شهر آوینیون فرانسه تصمیم گرفته است که وعده‌های غذایی ۶۰۰ دانش اموز مسلمان این شهر را حذف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النهار اونلاین، شهردار شهر موریس-لس-آوینیون (وکلوز) تصمیم گرفته است برای صرفه جویی در هزینه، وعده‌های غذایی جایگزین را برای 600 دانش آموز مسلمان این شهر حذف کند.

 

France Bleu اعلام کرد: تنها کودکان مبتلا به آلرژی با ارائه گواهی پزشکی می توانند  برای غذای خود غذا بیاورند. این تصمیم در اواسط نوامبر به والدین اعلام شد.

 

رئیس شهرداری دراین باره گفت: این مسئله به صرفه جویی هزینه برمی گردد. ما با افزایش شدید مواد خام مواجه هستیم و باید انتخاب می کردیم.

 

وی می گوید: ما باید یا قیمت ها را افزایش دهیم یا صرفه جویی کنیم. اما این مسئله مربوط به مخالفان و برخی از والدین دانش آموزان است. این تصمیم  هیچ ربطی به اقتصاد ارائه شده توسط گرگوار سوک ندارد.

 

 

یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه به BFMTV گفت: «جمعیت مشخصی از ساکنان در این شهر وجود دارد که شهردار نمی‌خواهد در شهرش باشند. این اقدام ساکنان مسلمان در این شهر را هدف قرار داده است که به نظر من تبعیض علیه مسلمانان است.

 

رئیس مشترک اتحادیه اولیاء دانش آموزان (FCPE)  گفت: ما نمی دانیم که آیا. گوشت خوک در بشقاب گذاشته می شود یا نه. علاوه بر این، در مورد گوشت خوک صحبت نشده است.

 

او گفت: در برخی مواقع، زمانی که قرار است این نوع تصمیم‌های استبدادی گرفته شود، باید حداقل‌ها در نظر گرفته شود.

کد خبر 1245239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha