شعله های انتقام و غضب در نسل های جدید رویش کرده/ حاج قاسم در چهره های جدید در حال پیشروی است

سردار سلامی با بیان اینکه به دشمنان می گوییم بیرق انقلاب برافراشته است و حاج قاسم در چهره های جدید همچنان در حال پیشروی است و حرکت انقلاب متوقف نمی شود؛ گفت: شعله های انتقام و غضب در نسل های جدیدی رویش کرده و دیر یا زود انتقام می گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار سرلشکر حسین سلامی، یکشنبه (18 دی) در اجلاسیه پایانی دهه مقاومت گفت: در نیمه شب 13 دی ماه یک صورت فلکی زیبا و آسمانی در سپهر پرستاره شهیدان انقلاب اسلامی و اسلام عزیز طلوع کرد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یک منظومه زیبا و دل انگیز شمسی که در مرکز آن یک خورشید پرفروغ به نام «قسم سلیمانی» می درخشید و در مدار جاذبه این خورشید نورافشان چند ستاره دیگر یک عروج ملکوتی به عرش اعلا را می پیمودند.

 

وی گفت: آن ستارگان درخشان در جوار خورشید پرفروغ  سپهسالار شهیدان عراق -ابومهدی المهندس- و یار وفادار و جدایی ناپذیر قاسم عزیز -سردار شهید حسین پورجعفری- و سه ستاره دیگر -شهروز مظفری نیا وحید زمانی نیا و هادی طارمی- و کشور و جهان اسلام را رایجه دل انگیز شهادت فرا گرفت.

 

سردار سلامی با بیان اینکه در 17 دی ماه همان سال در کرمان بی نظیرترین رویداد عاطفی شکل گرفت، اظهارکرد: همه چشم ها در کرمان چشمه سار اشک بود و مثل باران از آسمان از چشم ها اشک می بارید و همه مردم از خانه هجرت کرده بودند تا در عروج آسمانی دو ملک زمینی که کلمات از وصف آن عاجز بود و فقط می شد دید و گریست و همدل بود و نمی شد آنها را ستود و هنوز هم کلمات کم می آورند.

 

وی بیان کرد: من در میان آن دریای بیکران متراکمِ سرشار از محبت و عشق و دلدادگی و ارادت مثل قطره ای گیر کرده بودم و با خود می اندیشدیم که چگونه خداوند به یک انسان این اندازه عظمت و وسعت وجود می بخشد و این چه حکمتی است که یک نفر می تواند این اندازه نزد خداوند عزیز شود که همه قلب ها و همه دل ها و چشم ها برای او بگریند.

 

سردار سلامی تصریح کرد: البته خداوند پاسخ این سئوالات را داده است: «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا» هر کس ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد خداوند او را مجذوب و محبوب قلب ها قرار می دهد و این راز آسمانی مهر و محبتی است که در قلب شما روئیده است و هرگز شعله های این عشق خاموش نمی شود و حرارت دل ها هرگز فرو نمی نشیند  و این خورشید درخشان هر سال دوباره طلوع می کند اما هرگز غروب نمی کند.

 

وی با بیان اینکه این خورشید هر چه به میانه آسمان نزدیک تر می شود زیباتر و دل انگیزتر و خوش رخسارتر و خوشبوتر و دیدنی تر و جذاب تر و دلنوازتر ظاهر می شود؛ گفت: این تصویر معنوی قاسم عزیز ما است که سیمای مبارک او در مقابل چشمان شما است.

 

فرمانده کل سپاه با طرح این پرسش که چه عاملی این عظمت را آفرید؟ اظهار کرد: باز هم در کلام الهی و کلام مولای متقیان راز این عظمت ها نهفته است؛ او را باید از چند زاویه نگاه کرد البته از هر زاویه ای به او نزدیک می شویم کامل و جامع و نمایه یک انسان کامل است.

 

وی ادامه داد: چرا قاسم شهید شد؟ چون هلال شخصیت او کامل و قمر منیر انقلاب و  ابالفضل حسین انقلاب ما به مرحله ای رسیده بود که باید دستانش مانند کف العباس از پیکر جدا و الهی می شد تا با این دست های جدا شده امروز شمشیر بزند و از انقلاب دفاع کند و دیگر به مرزی رسیده بود که باید با شهادتش راه را بپیماید و این یک حیات جدید و یک میدان تأثیر جدید بود که خدا به او بخشیده و قدرت به میدان آوردن همه جوانان در همه جغرافیا و حجتِ پایان ناپذیر و یک عشق بی انتها و یک انگیزه مستمر در حال جوشش و باید قاسم با این شکل جدید از اسلام و انقلاب و رهبری دفاع و حمایت می کرد.

 

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم هندسه عظیمی که در جهان سیاست آفرید توصیف کنیم باید به نقشه جامع ذهنی دشمنان رجوع کنیم که آنها می خواستند کجاها را در سیطره خود بگیرند اما او همه این نقشه را به هم ریخت و تمام این طرح را باطل و عمل او سحر  و جادوی قدر ت ها را باطل کرد و باطل کننده عظمت قدرت هایی بود که شیاطین برای خود قائل بودند.

 

وی افزود: آمده بودند در صف آرایی جهانی قدرت تمام جهان را تسخیر و در انتهای کار بر انقلاب ایران یورش آورده و هویت و موجودیت مسلمانان و استقلال و عزت آنان را بگیرند اما قاسم شمشیر از نیام کشید و هر کجا آنان ظاهر شدند او قبل از آن ظاهر می شد و با دشمن و شمشیرهای آنان ملاقات می کرد و ضربات شمشیر او را دشمن خوب می چشید و می فهمید؛ شاید در مقاطعی دشمن بهتر از ما قاسم را می شناخت.

 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: قاسم اجازه نداد هیچ کجا مسلمانان آواره شوند و بلاد آنان تحت سیطره دشمن قرار بگیرد و از نوامیس مؤمنین با غیرت علوی دفاع کرد؛ او نمی توانست آوارگی مسلمین را در خیابان های شهرهای اروپایی ببیند؛ این وزن غیرت او بود و او اینگونه ایستاد و جهاد برای او بابی از ابواب جنت بود که به روی بندگان خاص باز می شود و او در این میدان جهاد زینت ولایت بود و ولایتمداری او انتها نداشت و او ذوب و ادغام شده و تفکیک ناپذیر از ولایت بود و واقعا او نه راهنما که حقیقتاً خود راه و طریق بود؛ به او که نگاه کنی راه را می آموزی.

 

وی با بیان اینکه او یک رخسار قرآنی بود که با واژه های قرآن می توان او را ترسیم و تفسیر کرد و می توان با آیات الهام بخش وحی نگاشت؛ اظهار کرد: او آموخته بود که خداوند برای انسان ها مثلی زده است و آن اینکه اینهایی که قدرت می پندارید مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیس  و وابستگان به این قدرت شیطانی که به ظاهر عظیم هستند و در شاخصه های ظاهری یک امپراطوری بی نظیر در همه چیز و انگار شیطان با همه قدرت خود در پیکره اینها حلول کرده اما این قدرت ها برای قاسم به اندازه ای مهم بودند که حتی یک پشه نمی توانند بیافرینند.

 

سردار سلامی ادامه داد: کسی که از خدا بترسد از هیچ چیز نمی ترسد و کسی که از خدا نترسد از همه چیز می ترسد و قاسم از نوع اول بود و در هر کاری وارد و از آن خارج می شد، مُدخل و مُخرج صدق بود و هیچ کار نیمه تمامی نداشت و این بواسطه تقوای الهی بود؛ آنچه او را عظمت بخشید تقوا بود که به او در عین اقتدار خضوع می بخشید و خاضع بود در حالی که بسیار قدرتمند بود اما با بچه ها مثل پدر و مهربانانه با همان روحیات کودکانه دلها را می ربود.

 

وی با بیان اینکه همه چیز او در تراز انسان تربیت شده در مکتب اهل بیت و امامین انقلاب است و ارادت و تبعیت پذیری و این تربیت ولایی چنین عظمتی را به او بخشید؛ گفت: دشمن او را تحمل نکرد و واقعاً نمی توانست او را تحمل کند و فکر می کرد این نور خاموش می شود اما تازه فصل رویش این نور شد و امروز قاسم یک الگو است و یک شخصیت قابل تکثیر در قلب جوانان این سرزمین اگر رجوع کنی دیده می شود و جریان دارد و نقطه نیست که یک جریان است و یک ستاره دنباله دار است.

 

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: حتی در این شرایط سخت انقلاب ما که دشمن با تمام قوای خود به صحنه نبرد با انقلاب ما آمده است و چقدر دشمن دروغ پراکند و دهها هزار دروغ در فضای مجازی پراکند تا قلب و ذهن جوانان ما را برباید و برای سرقت ذهن و قلب جوانان آمده بود تا آنها را به تردید بیاندازد و متنفر کند و در آنان را در مقابل انقلاب قرار بدهد.

 

وی با بیان اینکه اما همه اقوال زور و گفتارهای فریب دشمن را با یک 10 روز دلدادگی جوانان این سرزمین به این شخصیت عظیم و این انسان مُطهر و متطهر –حاج قاسم- شستشو داد و جامعه غسل داده شد از آنچه که دشمن می پراکند و دشمن عریان ماند و آن جسم نفرت انگیز او در مقابل دید معنوی جوانان و زنان و مردان ما نمایان شد.

 

سردار سلامی با افزودن این مطلب که شهادت حاج قاسم برای این بود که این حجت نورانی در مقابل چشمان جوانان و نوجوانان ما بدرخشد و همه با به عنوان یک ستاره به او نگاه کنند و هدایت شوند؛ اظهار کرد: ما به دشمنان خود گفته بودیم با همین جوانان به سراغ شما می آییم؛ به آمریکایی ها می گوییم شعله های انتقام و غضب در نسل های جدیدی رویش کرده است؛ شما خطا کردید و قابل بازگشت هم نیست و انتقام باقی است گرچه هر روز انتقام گرفته می شود اما برای آمران این صحنه غم انگیز و هولناک داستان انتقام باقی است و دیر یا زود می گیریم.

 

وی تأکید کرد: به دشمنان می گوییم بیرق انقلاب برافراشته است و قاسم در چهره های جدید همچنان در حال پیشروی است و حرکت انقلاب متوقف نمی شود و ریشه های این شجره در اعماق مردم ما مستحکم است و کسی نمی تواند آن را متزلزل کند و این نظام مستحکم تر از همه نظام های موجود عالم است.

 

فرمانده کل سپاه در خطاب به دشمنان اعلام کرد: مردان و زنان قدرتمندی از انقلاب دفاع می کنند؛ بی جهت دچار محاسبات غلط نشوید؛ دستاوردها پابرجا است ما تازه اول راه هستیم و پیش می رویم و مشکلات مان را حل می کنیم اما هرگز سازش یا تسلیم در برابر اراده دشمن در منطق مؤمنان جایگاهی ندارد.

 

وی با افزودن این مطلب که این مملکت به خدا پیوسته و به شهیدان بزرگ و این حجت های الهی ما را برای پیمودن این قله ها آماده می کنند؛ در پایان از دست اندرکاران مراسم سومین سالگرد حاج قاسم قدردانی کرد و گفت: اربعینی میزبانی کردید؛ از مسئولان و آحاد خدمت گزاران و موکب داران و مردم مهربان این دیار تشکر می کنم.

 

 

 

کد خبر 1245334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha