گزارش اجمالی برنامه های دهه مقاومت اعلام شد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ارائه گزارشی از اجرای برنامه های دهه مقاومت گفت: مردم نشان دادند روز به روز علاقه آنان به حاج قاسم زیادتر و محبوبیت حاج قاسم و شهدا بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمدعلی نظری، یکشنبه(۱۸ دی) در اجلاسیه پایانی دهه مقاومت که با حضور خانواده شهید سلیمانی، فرمانده کل سپاه و معاون اجرایی وزیر دفاع در حال برگزاری است؛ به ارائه گزارشی از برنامه های مقاومت پرداخت و گفت: هرچه از شهادت حاج قاسم می گذرد ما به عمق بحث نظامات فکری و عملی حاج قاسم بیشتر پی می بریم و داغ ایشان تازه تر می شود و این به دلیل عمق ارتباط ایشان با ولایت فقیه است.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه امسال مردم خود برای برگزاری برنامه ها به ستاد مردمی مراجعه و اعلام برنامه کردند؛ افزود: در این دو سال بحث شبکه سازی و ترویج مکتب سلیمانی در دستور کار قرار گرفت و الان مکتب سلیمانی نهادینه شده است.

 

وی ادامه داد: امسال با کمک ستادهای مردمی و مسولین و ستاد مکتب به عنوان یک نخ تسبیح برای تسهیل گیری و جلوگیری از موازی کاری؛ از ۸ تا ۱۸ دی ماه دهه مقاومت مشخص و در کل کشور برنامه اجرا شد که گستره این برنامه ها از خانه تا شهرستان بود به این معنی که از یادواره های خانگی تا مراسم شهرستانی برنامه برگزار شد.

 

 

 

سردار نظری با اشاره به اینکه در مرکز استان ۶ مکان اصلی و سه مکان محوری بیت الزهرا، مصلی و گلزار شهدا؛ هفت مسجد محله ای محوری و... برنامه اجرا شد؛ از افتتاح بیش از ۲۱۶ پروژه محرومیت زدایی و آبرسانی به ۶۳ روستا به نیت سن بابرکت حاج قاسم خبر داد و افزود: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، گذشت از قصاص ۳۰ نفر، توزیع ۴۵ هزار بسته کمک مؤمنانه، توزیع ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و... از جمله برنامه ها است.

 

وی در خصوص موکب های برپا شده در سومین سالگرد حاج قاسم گفت: ۲۸۰ موکب از سراسر کشور درخواست داشتند که ۲۱۲ موکب فقط در مسیر گلزار شهدا برپا شد و چهار موکب هم از خارج کشور بود ضمن اینکه در ورودی ها و سطح شهر نیز موکب ها خدمات دهی کردند.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به علاقه شدید حاج قاسم به حضرت زهرا سلام الله علیها از توزیع جهیزیه و ۵۰۰ ازدواج آسان برای سالروز میلاد آن حضرت خبر داد و گفت: امسال نذر اسکان داشتیم و مردم خانه هایشان را در اختیار زوار حاج قاسم گذاشتند و این علاوه بر اسکان در تکایا و حسینیه ها و.. بود که روزانه حداقل ۲۰ هزار نفر و روز شهادت بیش از ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده شدند.

 

وی با بیان اینکه ۱۶ کارگروه فقط در کمیته مردمی خدمات متنوعی انجام داد؛ اظهار کرد: از کارهای شاخص پیاده روی ۱۳ دی بود که با حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر مردم نشان دادند روز به روز علاقه آنان به حاج قاسم زیادتر و محبوبیت حاج قاسم و شهدا بیشتر می شوند و یاوه گویان قلیل هستند.

 

سردار نظری تجمع هئیت های مدهبی، برنامه های آیینی و گردهمایی های متعدد، بازدید زائران از موزه دفاع مفدس، برنامه های محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومین، گردهمایی پسران و دختران حاج قاسم، سرکشی از خانواده شهدا و... را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 1245350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha