طرح مدارس مکمل مسجد محور در قالب شعار نهضت بازگشت به مساجد

از جمله طرح های پیش رو به منظور تحقق مسجد تراز اسلامی، اجرای طرح مدارس مکمل مسجد محور است. این طرح با توجه به شعار بازگشت به مساجد با هدف تکمیل و رفع کاستی های تربیتی و پرورشی میان دانش آموزان مورد توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

خبرگزاری شبستان - البرز: توجه به فشر نوجوان به ویژه دانش آموزان یکی از سرفصل های اساسی در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است. امری که در ایام امتحانات نیز ساز و کاری شایسته و برنامه ریزی شده را ایجاد می کند.

 

اکثر قریب به اتفاق خانواده های که دانش آموز مدرسه ای دارند، طی ایام امتحانات از بستر فراهم شده در مسجد با محوریت کانون فرهنگی هنری استقبال می کنند و فرزند خود را برای درس خواندن به این محیط روحانی می فرستند. 

 

امکان وجود کتابخانه مجهز، که از حیث رفاهی و امکانات موجود هم ردیف دیگر کتابخانه های عمومی سطح شهر باشد نیز در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد. 

 

در این رابطه حجت الاسلام کاظم شکری به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: از جمله طرح های پیش رو به منظور تحقق مسجد تراز اسلامی، اجرای طرح مدارس مکمل مسجد محور است. 

 

مدیر ستاد  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: این طرح با توجه به شعار بازگشت به مساجد با هدف تکمیل و حل کاستی های تربیتی و پرورشی میان دانش آموزان است.

 

به گفته شکری، این طرح به واقع در محله های کم برخوردار فرصت مغتنمی است که نسبت به سرمایه های عظیم انسانی در میان قشر نوجوان تأمل شود و با ارتقاء میزان کارآیی آنان در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی گام برداشت. 

 

 

تنوع و گستردگی کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز

 

از جمله مسائل قابل توجه در میان کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد، گستردگی و تنوع آن است، آنچنان که حجت الاسلام شکری معتقد است در میان ۳۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان تعداد کتابخانه هایی که دارای مخزن هستند قابل توجه است.

 

مساحت کتابخانه حصارک کرج، کتابخانه مهدی آباد کرج، کتابخانه مسجد امام صادق(ع) کرج، کتابخانه مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در دهقان ویلای کرج، همچنین کتابخانه زیبا و اصیل مسجد جامع رزکان نو هر کدام ویژگی های خاصی برای جذب دانش آموزان در ایام امتحانات دارند. 

 

مسجد در ایام امتحانات به روی دانش آموزان باز است

 

حسام الدین اویسی نیز از جمله فعالانی است که همواره نسبت به برنامه ریزی های متداوم و منسجم با رویکرد حضور دانش آموزان در نهاد مسجد فعالیت دارد. 

 

این مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) فردیس نیز معتقد است که دانش آموزان سرمایه های عظیم اجتماعی هستند که با سرمایه گذاری نسبت به رشد و تعالی آنان می توانیم شاهد پویایی جامعه باشیم. 

 

 

مسجدی که بانوان سهم ویژه ای در رونق آن دارند

 

مسجد جامع رزکان به مدیریت صفورا شورمیج از ابتدای شکل گیری و فعالیت کار خود مبنا را بر رونق کار کتابخانه گذاشت. کتابخانه پنج ضلعی مسجد جامع رزکان بستری برای حضور پرشور دانش آموزان است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد رزکان نو به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: بانوان در رشد و رونق مسجد جامع رزکان جایگاه ویژه و ممتازی دارند و همواره بستری از کار فرهنگی منسجم را به ویژه در بحث توجه به دانش آموزان فراهم ساخته اند. 

کد خبر 1245353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha