حسینیه های شهدا مهمترین مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از بازسازی، افتتاح و راه اندازی مجدد حسینیه شهدای شهرستان زاهدان خبر داد و گفت: حسینیه های شهدا مهمترین مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، با حضور مدیرکل بنیاد استان، معاونین و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، حسینیه شهدای زاهدان که  در بلوار خرمشهر، شهرک شهدای این شهرستان واقع شده، بعد از سه سال تعطیلی و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی افتتاح و راه اندازی شد.

 

محمد ناظری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حسینیه های شهدا، مهمترین مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و می بایست مکانی برای برگزاری یادواره ها، مراسمات دینی مذهبی و برنامه هایی در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باشد.

 

وی افزود: این حسینیه ها حکم سنگر تربیتی و دینی دارد و می تواند به عنوان مرکزی فرهنگی جوانان و نوجوانان ما را به سوی ایثار، فداکاری و گام برداشتن در راه و مسیر شهدا سوق دهد.

 ناظری با تاکید بر گسترش فعالیت های دینی و مذهبی در حسینیه های شهدا خاطرنشان کرد: حسینیه ها مکانی متمایز و مقدسی هستند و بسیاری از شهدا در همین حسینیه‌ها رشد و تربیت یافتند به همین دلیل است که گسترش برنامه های تربیتی در  حسینیه‌ها، اثر زیادی در اعتلای فرهنگ معنوی در بین نسل های نوپای جامعه داشته است.

 

کد خبر 1245362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha