نخستین نشانه و آثار حکومت صالحان اقامه نماز است

حجت الاسلام ادیانی با تأکید بر گفتگو در راستای گسترش فرهنگ نماز با جوانان گفت: نقش چهره‌های اثر گذار با ادبیات جوان‌پسند در ترویج نماز دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی شامگاه شنبه در اجلاسیه تجلیل و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی فعال استان سمنان در اقامه نمازبا بیان اینکه نماز به صالحان اقتدار و قدرت می‌بخشد گفت: این ارتباط بین نماز و حکومت صالحان، مانند رابطه ایمان و عمل صالح است؛ چراکه ایمان و عمل صالح را می‌سازد و عمل صالح موجب استحکام ایمان می‌شود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشورنخستین نشانه و آثار حکومت صالحان را اقامه نماز  دانست وافزود: امروز ترویج فرهنگ نماز نیازمند عزم جدی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه نماز به‌عنوان منبع پرقدرت، نورانی و قدرت بخشی است که در روزگار امروز علاج و راه پیروزی جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان کانون سلطه گریزان در مصاف و در برابر سلطه گران عالم می باشد اظهارداشت: این نماز است که می‌تواند این جامعه به پا خاسته، مجاهد و مبارز را در برابر همه مستکبران عالم پیروز کند.

 

حجت الاسلام ادیانی با تأکید براینکه باید نقش چهره‌های اثر گذار با ادبیات جوان پسند در توسعه نماز بیش از پیش دیده شود ادامه داد:چهره‌های ورزشی، هنری، سیاسی، دینی، اساتید دانشگاه و غیره می‌توانند با اثرگذاری نقش خود جوانان را به سمت نماز جذب کنند.

 

شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه نماز

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشورملموس بودن آثار وبرکات نماز در موفقیت‌های فردی و اجتماعی برای جامعه را ضروری دانست وافزود: مدیر نمازگزار باید بیش از دیگران عملکرد دستگاه خود را بهبود بخشیده و به مردم خدمت کند تا جوانان امروز به کاربرد نماز پی ببرند و این باید کار اساسی چنین اجلاسیه‌های مهمی باشد.

 

وی یکی از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه نماز را شهید حاج قاسم سلیمانی دانست وبیان کرد: این شهید والامقام به خوبی این فرضیه را ادا کرده و سهم خود را در امر نماز به انجام رساندند به نحوی که از هر فرصتی برای ترویج این فرهنگ بین جوانان استفاده کرده است.

 

حجت الاسلام ادیانی با تأکید براینکه سردار سلیمانی به موضوع نماز حتی در میدان نبرد با کفار توجه ویژه داشت ادامه داد: آنچه شهید سلیمانی را به الگو و اسوه در دل‌های مردم بدل کرد؛ توسل به حضرت زهرا و همچنین حضور و خشوع ایشان در نماز بود.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز بین جوانان می‌تواند فرزندانی مسئولیت‌پذیرتر تربیت کنداضافه کرد: این مهم نیازمند گفتگو و تعامل هر چه بیشتر با جوانان است و در این مسیر باید خود نیز برای آنها به عنوان الگوی شناخته شده باشیم.

 

به گفته وی حل شبهات ذهنی جوانان با مسئله نماز و ارتباط با خالق  از وظایف ما است وبایددر برنامه‌ریزی‌های کلان به دنبال ترویج فرضیه نماز از درون اجرای اقدامات فرهنگی و اجتماعی باشیم تا این مهم بتواند جوانان را بیش از پیش به این فرهنگ جذب کند.

کد خبر 1245409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha