اختتامیه پانزدهمین جایزه جلال ۲۴ دی برگزار می شود

رمضانی گفت: دوره آل جلال با ۱۳ نفر از مدرسان تراز کشور پذیرای ۱۲۰ نفر از آموزش پذیران داستان، نقد ادبی و مستندنگاری از ۲۲ تا ۲۴ دی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز یکشنبه 18 دی در نشست خبری پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد که در سرای کتاب موسسه خانه کتاب ادبیات ایران برگزار شد، گفت: از دبیر علمی، اعضای هیئت علمی، داوران و مجموعه دبیرخانه پانزدهمین دوره جایزه جلال تشکر می کنم. در شصتمین سال انتشار کتاب غرب زدگی جلال هستیم و آن را به فال نیک می گیریم. در نگاهی که به نحوه مواجهه با غرب داریم، نیازمند نگاه جلال هستیم.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از برگزاری اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد در 24 دی ساعت 18 در تالار وحدت خبر داد و افزود: یک دوره آموزشی ترتیب داده شده که معروف به دوره آل جلال است. فراخوان آن چند روز قبل منتشر شد، این دوره پذیرای 120 نفر از آموزش پذیران داستان، نقد ادبی و مستندنگاری از سراسر کشور عزیزمان از 22 تا 24 دی با 13 نفر از مدرسان تراز اول کشور است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر جایزه جلال آل احمد گران ترین جایزه ادبی کشورمان است، عنوان کرد: امیدواریم با تامین منابع که در مجلس باید صورت گیرد و توجه بیشتر به حوزه ادبیات امکان اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. در راهروی شورای عالی انقلاب فرهنگی چند روزی نمایشگاه ظرفیت ها و دستاوردها را داشتیم که به نوعی توجه به حوزه فرهنگ و ادبیات را جلب کنیم، امسال هم مبلغ جایزه جلال 250 میلیون تومان برای نفر برگزیده و 50 میلیون تومان برای شایسته تقدیر است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم نامزدهای بخش های پانزدهمین جایزه جلال آل احمد و داوران هر بخش معرفی شدند.

کد خبر 1245413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha