مراسم معنوی اعتکاف در استان قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام عباسی گفت: مراسم معنوی اعتکاف با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی عباسی در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۸ دی) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث اعتکاف، ستادی در قم شکل گرفت به عنوان ستاد مرکزی مردمی اعتکاف و رویکرد کلی این است اعتکاف به صورت مردمی برگزار شود و سایر ارگان ها و دوایر دولتی هم دخیل بوده و کمک می کنند ولی مقرر است با تکیه بر بدنه مردم، اعتکاف انجام شود.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین با اشاره به اهمیت اعتکاف افزود: ما به دنیا آمدیم برای بندگی خداوند سبحان، این ریاست ها و سیاست ها اگر بر پایه بندگی خداوند متعال نباشد هیچ ارزشی ندارد و در قرآن کریم هم آمده است ای پیامبر به اینها بگو نماز، احکام و آداب و زندگی و مرگ من برای خداست، خدایی که برای او شریکی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: اعتکاف مظهر بندگی خداوند متعال است البته بر پایه تفکر، بحث اعتکاف بحث ارتباط با خداست و برنامه هایی که در اعتکاف وجود دارد باید به گونه ای باشد ارتباط با خداوند متعال در آن حفظ شود و این اعتکاف حقیقی می شود.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: اعتکاف اگرچه بندگی خداست ولی بی ارتباط با بندگان خدا نیست و این نکته زیبایی است و حق الناس و حق مردم در این عبادت بسیار مهم است به طوری که کسی که سه روز در مسجدی اعتکاف انجام می دهد اگر نیازی از بندگان خدا پیش آمد می تواند اعتکاف را رها کرده و رفته و آن کار را انجام دهد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در استان اظهار کرد: در اعتکاف، ارگان های نظیر صدا و سیما، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارند که به منظور هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم جلسه ای با این ارگان ها داشتیم که هر کدام نقشی در این اعتکاف دارند و بناست اعتکاف دانشجویی و اعتکاف دانش آموزان را هم داشته باشیم.

 

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین با اشاره به نقش رسانه های در فضاسازی اعتکاف اظهار کرد: لازم است رسانه ها به سهم خود فضاسازی داشته باشند، هر کس به اندازه خود مسئولیتی دارد و هر یک از شما برای اعتکاف قلم و قدم بزنید شریک در این امر هستید و هر کسی به نیت مقدسی کار انجام دهید شریک در این کار مقدس است از این رو رسانه ها در فضاسازی، نقش بسیار مهمی دارند که بعد از سه سال اعتکاف می خواهد به صورت رسمی و گسترده شروع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید در این مراسم ملاحظه شرایط کشوری را به لحاظ کرونا داشته باشیم و دستورالعمل هایی که ستاد کرونا دارد را به لحاظ شرعی، قانونی و عقلی موظف به رعایت هستیم.

 

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: طبق مرسوم سال های گذشته، در روستاهای بزرگ استان هم مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1245415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha