لزوم تمرکز شورای فرهنگ عمومی بر حفظ و تقویت فرهنگ و بنیان خانواده

آیت الله علما، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که بنیان خانواده سدی در برابر پیشبرد نقشه‌های آنها است لذا تمرکز شورای فرهنگ عمومی بر حفظ و تقویت فرهنگ و بنیان خانواده ضروریت دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،امروز شنبه (۱۸ دی) شورای فرهنگ عمومی که با حضور آیت الله محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگاه رهبری، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در بیت امام جمعه برگزار شد.

 

آیت الله مصطفی علما، در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به مهم دانستن جلسات شورای فرهنگ عمومی با رویکرد توجه به منزلت خانواده ،اظهار کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی فرهنگ سازی علمی ، دینی و باورمندی صورت گیرد، زیرا اگر خانواده آسیب ببیند کلیت جامعه آسیب دیده است.

 

وی خاطر نشان کرد: باید نسبت به انجام بهینه کار ها مراقب باشیم، زیرا خروجی نشست های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و این که مصوبات جلسات را تا حصول نتیجه دنبال کنیم، زیرا شوراهایی که تشکیل می دهیم اگر خروجی مطلوب و مؤثر نداشته باشد ارزش آنچنانی نخواهد داشت.

آیت الله علما ،با اشاره به اینکه این خانواده‌ها هستند که اجتماع را شکل می‌دهند ،تصریح کرد: باید برای حفظ و ارتقای فرهنگ اجتماع، روی فرهنگ خانواده کار کرده و آن را تقویت کنیم و قوام و دوام هر جامعه وابسته به استحکام خانواده­ ها است و آگاهی از دستورات تربیتی اسلام و پای بندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده مهم­ترین قدم در رسیدن به این اهداف مقدس است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، کارهای فرهنگی در طولانی مدت جواب می‌دهد، بنابراین باید هر ساله یک یا دو معضل فرهنگی را در دستورکار شورای فرهنگ عمومی قرار داده و روی آن کار کنیم.

وی گفت: حفظ و تقویت بنیان خانواده، بسیار مهم است و برای انجام این کار، اقدام اساسی این است که مسیر ازدواج و تشکیل خانواده را آسان کنیم. این امر زمانی محقق می‌شود که همه در کنار هم کار کنند و قطعا یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ جامعه را در زمینه یک موضوع تغییر دهد و در مسیر ازدواج آسان هم باید دستگاه‌های اقتصادی پای کارآمده و بسترهای ازدواج مانند مسکن و تسهیلات و... را فراهم کنند و هم باید دستگاه‌های فرهنگی پای کار باشند که مهارت‌های زندگی را آموزش داده و سبک ایرانی اسلامی را در جامعه تقویت کنند.

کد خبر 1245464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha