۱۴۶ تن گوشت منجمد قرمز در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۹۸ تن گوشت گوساله و ۴۸ تُن گوشت قرمز گوسفندی منجمد داخلی از فردا به صورت هماهنگ در تمام شهرستان ها توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری ظهر امروز یکشنبه (۱۸ دی) در ستاد تنظیم بازار با اشاره به تولید ۷۹۲ تن گوشت مرغ گرم در استان اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره گوشت مرغ منجمد در استان ۲۵۱ تن و میزان تخم مرغ تولیدی از ابتدای امسال تا هفته گذشته ۵۹۳ هزار و ۴۱۳ تن بوده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مصرف روزانه تخم مرغ در استان ۳۵ هزار تن است و مابقی به سایر شهرها صادر می شود.

 

جعفری با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز گوسفندی در استان بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است در حالی که در سایر استان ها به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است، عنوان کرد: در همین راستا توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار در استان برنامه‌ریزی شده است.

 

وی از توزیع سهمیه ۹۸ تنی گوشت منجمد گوساله و ۴۸ تنی گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازار از فردا به صورت هماهنگ در تمام شهرستان های خراسان جنوبی خبر داد و افزود: مردم شهرستان بیرجند و قاین می‌توانند از فردا ۱۹ دی ماه با مراجعه به سامانه شرکت پست استان به آدرس اینترنتی www.postsam.ir نسبت به خرید اقدام کنند. اما توزیع گوشت در سایر شهرستان های به صورت فیزیکی و با اولویت فروشگاه های زنجیره ای و نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در خصوص اقلام تنظیم بازار از جمله شکر، روغن، مرغ و تخم مرغ در استان کمبود نیست و به اندازه کافی ذخیره‌سازی داریم.

 

جعفری در ادامه گفت: در حوزه میوه تنظیم بازار شب عید تاکنون ذخیره سازی سیب درختی در استان انجام شده است و در موعد مقرر پرتقال هم ذخیره خواهد شد.

 

وی با اشاره به خرید گوشت مازاد مرغ در خراسان جنوبی، تصریح کرد: درحال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام تنها نژاد آرین را خریداری می کند و خرید بقیه نژادها توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی انجام خواهد شد که در حال حاضر به دلیل عدم توان مالی توسط اتحادیه‌ها خریدی صورت نمی گیرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: مهمترین مشکل اتحادیه‌ها در زمینه خرید مرغ مازاد کمبود نقدینگی است که در همین راستا تقاضای ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات  دارند. در حال حاضر هم ۵۰۰ تن مرغ مازاد توسط کشتارگاه استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

 

جعفری از انجام ۵۲ هزار و ۹۱۴ مورد بازرسی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون ۲۱ میلیارد تومان پرونده‌های تخلف تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

وی به مشکل تأمین حق الزحمه همیاران بازار اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات همیاران بازار ۲ میلیارد تومان است که سازمان بسیج اصناف قول پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان را داده است اما برای پرداخت مابقی مطالبات همچنان دچار مشکل و نبود منبع اعتباری هستیم.

 

 

کد خبر 1245466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha