کارنامه کالاهای اساسی در یک هفته اخیر/ قیمت برنج افزایش یافت

حسن نژاد گفت: بررسی روند قیمت کالاهای اساسی طی یک هفته اخیر نشان می دهد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به برنج پاکستانی با ۱۴ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حامد حسن‌نژاد امروز یکشنبه (۱۸ دی) در ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: پرداخت معوقات همیاران بازار و احداث سردخانه براساس مصوبات جلسات قبل این ستاد در حال پیگیری است البته در این زمینه سرمایه گذار متقاضی تسهیلات ارزان قیمت برای احداث سردخانه است.

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به روند افزایش قیمت برخی از کالاها در بازه زمانی هفتم تا هجدهم دی ماه امسال اشاره کرد و گفت: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم عدس ۱۶ درصد (۸ هزار تومان)، نخود ۱۰ درصد(۵ هزار تومان)، لوبیا قرمز و لپه ۵ درصد(۲ هزار و ۵۰۰ تومان) افزایش یافته است.

 

وی از افزایش قیمت ۲ درصدی برنج هندی به مبلغ ۳۸ هزار تومان و افزایش ۱۴ درصدی برنج پاکستانی به مبلغ ۵۴ هزار تومان خبر داد و عنوان کرد: قیمت شکر در این مدت ثابت بوده است اما پیش بینی می شود در ماه های آینده با توجه به ایام پایانی سال و ماه رمضان شاهد تغیراتی قیمتی باشیم.

 

حسن‌نژاد با اشاره افزایش ۲۰ درصدی قمیت هویج و ۶ درصدی سیب زمینی، ادامه داد: همچنین قیمت پیاز ۵ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یافته است

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون در قیمت تایر ثبات وجود دارد اما زمزمه های افزایش قیمت این کالا به گوش می رسد، گفت: از ۲۷ آذرماه تا ۱۸ دی ماه هزار و ۵۲۵ فقره بازرسی از بازار استان انجام شد که در نتیجه آن ۶۵ پرونده تخلف به ارزش ۳۶۲ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

 

کد خبر 1245484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha