گسترش عدالت ورزشی با اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس محروم زنجان

اسماعیلی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۳۴ پروژه ورزشی با رویکرد مدارس دخترانه و مدارس محروم با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست، گفت: این طرح در راستای گسترش عدالت ورزشی در مدارس اجرا می شود.

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس با یادآوری نقش ورزش در سلامت جسمی و روانی انسان اظهار کرد: ورزش علاوه بر آثار مثبتی که در سلامت جسمی انسان دارد موجب تقویت خودباوری نیز می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه عدم خودباوری یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می رود که می توان با ورزش آن را کنترل کرد، گفت: ورزش در سلامت روانی افراد نیز موثر است.

 

وی به علاقه دانش آموزان به کلاس های ورزش اشاره کرد و گفت: اگر ساعت ورزش را به خوبی برنامه ریزی کنیم، انگیزه آنان برای فعالیت در این ساعت بیشتر می شود.

 

این مسئول به نقش ورزش در تقویت روحیه جمعی و درست اندیشیدن در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: برنامه ورزشی باید در کنار برنامه های تربیتی روی دانش آموز اثرگذار باشد و باید در کنار جایگاه تربیتی ورزش به جایگاه تقویتی آن نیز توجه کنیم.

 

اسماعیلی به اجرای طرح شهید سلیمانی به صورت همزمان با سراسر کشور در مدارس استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این طرح امکانات ورزشی به صورت عادلانه در بین مدارس توزیع شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به طرح شهید خرازی در حوزه تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش آموزان در کنار خانواده از امکانات سالن های ورزشی استفاده کردند و اثرگذاری خوبی نیز در بین دانش آموزان داشت.

 

وی به تاثیر خانواده ها بر روی سلامت روحی و جسمی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است فاصله بین فرزندان و والدین مشکلات عدیده ای را در خانواده ها ایجاد می کند و ما با اجرای این طرح این فاصله را به حداقل رساندیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی ۳۴ پروژه ورزشی با رویکرد مدارس دخترانه و مدارس محروم با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

 

وی با یادآوری اینکه این طرح با هدف رفع محرومیت زدایی، افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان و افزایش فضاهای ورزشی توسط آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود، گفت: در قالب این طرح ۱۰ سالن ورزشی، ۱۴ زمین ورزشی و ۱۰ زمین شنی ساحلی احداث می شود.

 

            

کد خبر 1245527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha