۱۲ کشور به مقصد صادرات کالاهای خراسان شمالی افزوده شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، امسال ۱۲ کشور از اروپا و آمریکا به مقصدهای صادراتی کالاهای این استان افزوده شد.

حسین حاجی بگلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: پارسال 24 کشور در دنیا هدف و مقصد صادرات از استان بود اما امسال شمار این کشورها به 36 مورد افزایش یافت.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای رونق و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی برداشته و بر این اساس مراودات تجاری و صادرات کالا هم افزایش یافته است.

 

حاجی بگلو افزود: توسعه روابط خارجی به ویژه با کشورهای همسایه مورد تاکید دولت سیزدهم است و بر این اساس میزان صادرات هم افزایش یافت.

 

وی گفت: در 9 ماهه امسال 277 هزار و 200 تُن کالا به ارزش 171 میلیون دلار از استان صادر شد که میزان صادرات به لحاظ وزنی 12.4 درصد و به لحاظ ارزشی 35.3 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: با توجه به صادرات 108 میلیون دلاری و واردات 59.5 میلیون دلاری در 9 ماهه امسال، تراز تجاری استان مثبت 48.5 میلیون دلار است.

 

کد خبر 1245566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha