۵۰۱ تن از خانواده های شهدا و جانبازان پایش سلامت شدند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۵۰۱ تن از خانواده های شهدا و جانبازان ۷۰ درصد اعصاب و روان و آزاده در این شهرستان پایش سلامت شدند.

رمضانعلی رازقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: برای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و سلامت خانواده شهدا و جانبازان، 10 پزشک طرف قرارداد در حوزه بهداشت و درمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان همکاری دارند که خانواده های معزز شهدا در محل سکونت ویزیت و درمان رایگان می‌شوند.

 

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی و جمع آوری اطلاعات درمانی و بهداشتی خانواده معزز شهدا و جانبازان است تا در اسرع وقت جهت خدمات هر چه بهتر و آنی اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

رازقی خاطرنشان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، برای 21 نفر از جانبازان بالای 25 درصد که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند و والدین و همسر شهدا، حق پرستاری پرداخت شده است.

 

 

وی با بیان اینکه مبلغ پرداختی حق پرستاری برای هر نفر ماهانه، ۱۸ تا ۴۰ میلیون ریال است، بیان کرد: در جهت امر پرستاری و خدمت به خانواده های شهدا، نیروهای پرستار بکارگیری شده اند، که این امر نیز در جهت نگهداری و مراقبت از خانواده ها گامی مؤثر بوده است.

 

 

وی اضافه کرد: امسال یک میلیارد و 230 میلیون ریال فاکتورهای درمانی شامل تجهیزات پزشکی، رفاهی و درمانی برای این جامعه تحت پوشش در شهرستان پرداخت شده است.

 

 

وی تصریح کرد: شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۵ آزاده دارد.

 

 

این شهرستان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1245628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha