تقدیر وزیر جهادکشاورزی از ارائه توانمدیهای بخش کشاورزی در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران

دکتر ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی با حضور در محل غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از ارائه‌ توانمندیها و استعدادهای بخش کشاورزی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز(۱۹ دی) در جریان بازدید وزیر جهادکشاورزی از غرفه این سازمان در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران گفت : سیستان وبلوچستان، استانی چهارفصل با گستره فراوان زمینه‌ها ی فعالیت در زیر بخش‌های کشاورزی است و سالیانه قریب به ۴ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، شیلات ودامپروری در آن تولید می‌شود ودر صورت آماده شدن زیر ساخت ها این میزان تولید تا ۲ برابر خواهد رسید.

 

سیدمحمدرضا سیدحسینی افزود: سیستان وبلوچستان در تولید خرما ،میوه های گرمسیری، محصولات خارج از فصل زراعی ،شیلات و آبزی پروری حائز رتبه های اول کشوری است و این ظرفیت مهم فرصتی است که سرمایه‌گذاری های بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و بخش خصوصی را بسوی خود جلب کند و موجبات توسعه بخش کشاورزی استان را فراهم نماید.

 

وی استان را سرزمینی بکر برای سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت نگاه به توسعه الگوی کشت ، کشت های قراردادی و توسعه صادرات ،سرمایه‌گذاری را بسوی ایجاد اشتغال پایدار ودرامدزایی سوق خواهد داد.

 

حسینی تصریح کرد طی دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال توسط بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و بخش خصوصی در راستای توسعه زیر بخش های کشاورزی سیستان وبلوچستان سرمایه‌گذاری انجام شده است

 

 

 

کد خبر 1245733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha