هنرستان های هنرهای زیبا ازمحمل‌های ارتقای فرهنگ و هنر در کشور هستند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان های هنرهای زیبا از محمل‌های ارتقای فرهنگ و هنر در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،«محمدحسین اسماعیلی» در بازدید از سه هنرستان میرک، اقبال‌آذر و کوثر در تبریز ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: هنرستان های هنرهای زیبا از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بحث آموزش هنر و تربیت هنرمندان برخوردارند و به عبارتی می‌توان گفت هنرستان ها شناسنامه هنری ما هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیافزود: برای ارتقای هنر و سطح آموزش هنر باید در کنار توجه به ارتقای کمی به ارتقای کیفی در هنرستان ها نیز اهتمام داشته باشیم و نظام مشخصی را در هم حوزه تخصصی و هم در حوزه تربیتی و پرورشی برای هنرستان ها تدوین کنیم.

اسماعیلی اصلاح ساختارها در هنرستان ها را حائز اهمیت برشمرد و گفت: هنرستان ها در سطح کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار دارند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توجه ویژه ای به بحث هنرستان ها و ارتقای فعالیت آن دارند.

وی، اصلاح در سرفصل دروس هنرستان ها، غنی‌سازی کتابخانه‌های تخصصی در هنرستان ها، تهیه بسته‌های فرهنگی و پرورشی برای هنرجویان، ‌رفع برخی مشکلات حق‌التدرسی در هنرستان ها و چندین طرح مهم دیگر را از موارد مهم در اصلاح ساختار هنرستان ها برشمرد و گفت بخشی از این اصلاح‌ها آغاز شده و اتفاقات خوبی در این راستا رقم خواهد خورد.

اسماعیلی گفت: در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی قرار دارد و مقررشده که سیاست هر استان ۲ هنرستان پیگیری و اجرایی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سیاست وزارت ارشاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.

اسماعیلی درسفر خود به آذربایجان‌شرقی از هنرستان هنرهای زیبای میرک، هنرستان موسیقی اقبال آذر و هنرستان هنرهای زیبای دخترانه کوثر تبریز بازدید کرد.

 

کد خبر 1245735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha