آذربایجان شرقی حائز مقام اول کشور در برگزاری برنامه های هفته کتاب

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استان آذربایجان شرقی به استناد آمار خانه کتاب و ادبیات ایران، حائز رتبه اول کشور در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب سال جاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز ،«حسن گلی» با بیان اینکه طی هفته کتاب امسال که از ٢١ الی ٢٨ آبان برگزار شد، بیش از ١٠۴ عنوان برنامه محتوا محور مرتبط با حوزه کتاب در تبریز و شهرستان ها برگزار شده است، گفت: این برنامه ها با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار گردید که با استقبال چشمگیر اقشار مختلف مردم مواجه بود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به آمار کتاب چاپ اول در آذرماه سال جاری خاطر نشان کرد : استان آذربایجان شرقی از این جهت با ٢٧١ عنوان کتاب چاپ اول حائز رتبه سوم کشوری بعد از استان‌های تهران و قم شده است.

 

وی همچنین از انتشار ٢٠٨١ عنوان کتاب از اول سال ١۴٠١ تا روز هشتم بهمن ماه خبر داد و افزود: از این تعداد کتاب چاپ شده در استان ٢٠٧ عنوان مربوط به کتاب‌ ها با زبان ترکی بوده است و  با همه درخواست های ناشرین محترم برای چاپ کتاب با زبان ترکی به غیر از سه مورد موافقت شده است

کد خبر 1249452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha