آذربایجان در دوره رضاشاه بررسی می شود

پنجمین نشست از سری نشست های پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصد و پنجاه سال اخیر با موضوع « آذربایجان در دوره رضاشاه» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازتبریز، مسئول واحد پژوهش حوزه هنری استان با اعلام این خبر گفت: پنجمین نشست پژوهشی مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب با موضوع « آذربایجان در دوره رضاشاه » با حضور و سخنرانی «رضا محمدی» در محل اتاق جلسات بنیاد ایرانشناسی شعبه آذربایجان شرقی ( واقع در خیابان ثقه الاسلام، درب سرخاب، پلاک ۶۲) راس ساعت ۱۳در روز سه شنبه ۲۰دی ماه سال جاری برگزار می شود.

علی آقایاری افزود: در این نشست مسائل تاریخی آذربایجان در بازه زمانی ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰شمسی یعنی از سالی که رضاخان تاج سلطنت بر سر گذاشت تا سالی که از سلطنت خلع شد، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: حوزه هنری استان آذربایجان شرقی چشم انداز سند تحولی خود را روایت و ثبوت آذربایجان پیشرو در انقلاب بر مبنای غیرت و تدین قرار داده است و به همین خاطر برای دست یافتن به این چشم انداز سلسله نشست های پژوهشی با عنوان مصادیق تاریخی آذربایجان پیشرو در انقلاب در یکصد و پنجاه سال اخیر تدارک دیده است تا در این نشست ها وجوه سیاسی پیشرو بودن آذربایجان در حوادث تاریخی بررسی گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضور برای عموم پژوهشگران و علاقمندان مسائل تاریخی آذربایجان آزاد می باشد.

کد خبر 1245737

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha