اصالت فرهنگی ما در آثار هنرمندان جوان، فرهیخته و متعهد متجلی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از هنرجویان و اساتید هنرستان‌های هنرهای زیبای تبریز گفت: اصالت فرهنگی ما در آثار هنرمندان جوان، فرهیخته و متعهد ما متجلی و از این رو می‌بایست در تربیت نسل جوان و نوجوانان همتی مضاعف داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،«سیدمحمدحسین بلاغی» در این آیین، تربیت را امری مهم تر ازتعلیم عنوان کرد و گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ در جامعه از مرجعیت برخوردار هستند و می‌بایست با برنامه‌ریزی مبتنی بر اندیشه و عمل بر تربیت نسل هنرمندانی که در آینده به گروه مرجع تبدیل خواهند شد اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی امر آموزش،هنر و تربیت در این حوزه را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای تجهیز هر سه هنرستان تحت مدیریت این اداره کل و تامین زیرساخت‌ها و همچنین تهیه و تولید محتوا در این هنرستان ها با همراهی اساتید و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر گام هایی اساسی برخواهیم داشت.

بلاغی فرهنگ را بنیان اجتماع دانست و گفت: باید از جایگاه و اثربخشی این حوزه به نحو احسنت بهره ببریم و زمینه را برای ظهور هنرمندانی بزرگ در رشته‌های مختلف که سرمایه‌های آذربایجان خواهند بود فراهم نماییم.

وی از نخستین حضور هنرجویان و اساتید هنرستان اقبال آذر تبریز در جشنواره موسیقی فجر امسال خبر داد.

بلاغی در این آیین از هنرجویان مقام آور در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین اساتید و کارکنان هنرستان ها تقدیر کرد.

کد خبر 1249448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha