سوگواره «خورشید ضمیران» در زنجان به کار خود پایان داد

سوگواره «خورشید ضمیران» با ارسال ۴۰۰ اثر از شاعران آیینی سراسر کشور در زنجان برگزار شد و شامگاه دیروز با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در حسینیه اعظم زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر اجرایی خورشید ضمیران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به روز یوم العباس و دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: شکوه این عزاداری به حدی است که این شهر به پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شده است.

 

رضا اسمخانی با بیان اینکه در استان زنجان برگزاری برنامه هایی با موضوع عاشورایی پررنگ تر است، گفت: حوزه هنری استان زنجان پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی است.

 

وی با بیان اینکه برنامه خورشید ضمیران، حماسه حسینی در قالب هنر را اجرایی می کند، خاطرنشان کرد: این سوگواره فعالیت خود را از اوایل محرم امسال شروع کرد و به صورت تک موضوعی«علمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع)» اجرا شد.

 

این مسئول با یادآوری اینکه آثار ارسالی بایستی پیام عاشورا را در خود داشته باشند، گفت: در سرودن اشعار از منابع و مقاتل معتبر استفاده شده باشد و صرفا توصیف واقعه و مدح نباشد.

 

دبیر اجرایی سواره خورشید ضمیران از ارسال 400 اثر از شاعران آیینی به این جشنواره خبر داد و گفت: در دور اول داوری 100 اثر از دور خارج شدند و 300 اثر باقیمانده داوری شدند.

 

این مسئول ادامه داد: علیرغم محدودیت هایی که با آن در فضای مجازی مواجه شدیم استقبالی خوبی از جشنواره شد و در نهایت سه اثر به عنوان آثار اول تا سوم انتخاب شدند.

 

در این مراسم ضمن تقدیر از پیشکسوتان شعر آیینی کشور از نفرات برگزیده سوگواره خورشید ضمیران تجلیل شد.

کد خبر 1245782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha