تکریم مادران فاطمی؛ فاطمه روزبهانی و زهرا شیرزاده در لرستان

آیین تکریم مادران فاطمی با تکریم فاطمه روزبهانی و زهرا شیرزاده در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استا‌ن لرستان امروز در این مراسم اظهار داشت: از اجرای موفق "آیین یک عمر نوکری" و تکریم پیرغلامان حسینی(ع) و در راستای تکریم مقام و جایگاه رفیع زن ، برای اولین بار، "آیین تکریم مادران فاطمی(س)" برگزار می شود.

 

وی افزود: این آیین با هدف تکریم از زحمات ارزشمند بانوان مکرمه ای که سال های پرپرکت عمر خود را به عنوان مداح، سخنران، سرپرست هیات های مذهبی ویژه خواهران و یا همسر پیرغلامان اهل بیت (ع) ، اقدام به فعالیت هایی فرهنگی و مذهبی برای خواهران و بانوان داشته اند برگزار می شود.

 

مسئول نمایندگی بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان ادامه داد: این بانوان علاوه بر نقش های همسری و مادری در خانواده، به عنوان یک الگو برای دختران و بانوان هم استانی، نقش آفرینی نموده اند و در مسیر ترویج فرهنگ دینی و مذهبی فعالیت های چشمگیری داشته اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان  هم در این مراسم که در فضایی معنوی در موقوفه حسینیه حبیب بن مظاهر(ع) ( حاج حبیب نیک نام) شهر خرم آباد  به نقش زنان در تربیت فرزندان صالح و اهمیت جالس مذهبی پرداخت و افزود: زنان نقش مهمی در تربین صحیح و دینی نسل جوان ونوجوان دارند.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: اکنون در برهه‌ا ی از زمان قرار داریم که دشمن با تمام توان در جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت زنان و دختران در صدد کمرنگ کردن ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی در جامعه است و تنها راه مبارزه با این ترفند شوم دشمن، استفاده از ظرفیت مردمی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان هم با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در محوریت کانون خانواده، ادامه داد: زنان نقش مهمی در تربیت آینده‌سازان کشور دارند.

 

حجت الاسلام مهدی قدرتی با اشاره به نقش زنان در حفظ سلامت جامعه، افزود: زنان با تربیت صحیح فرزندان زن نقش اصلی ومهم در خانواده وجامعه دارد.

 

در این مراسم از سال ها خدمت گزاری این دو بانوی مکرمه در برگزاری جلسات مذهبی و اقامه جلسات مذهبی ویژه بانوان تقدیر شد.

 

 

فاطمه روزبهانی، از اساتید آموزش قرآن، مداح و سخنران جلسات مذهبی ویژه خواهران و عضو هیات امنای موقوفه حسینیه ذاکر اباعبدالله الحسین(ع) مرحوم حاج حبیب نیک‌نام شهر خرم آباد بوده که بیش از هفتاد سال از عمر خود را صرف برگزاری جلسات آل الله و مجالس قرآن و دعا در این حسینیه نموده و در این مدت، شاگردان متعددی در حوزه های قرآن و مداحی و دعا خوانی، تربیت نموده است.

 

زهرا شیرزاده واحد دیگر بانوی فرهیخته لرستانی، فرزند شهید شیرزاده از شهدای انقلاب اسلامی و همسر پیرغلام امام حسین (ع) و مداح اهل بیت (ع) مرحوم حجت الاسلام شیخ محمدرضا کریمی ذاکر فقید هیئت خیابان شهدا و امام جماعت فقید مسجد امام علی (ع) کوی جهادگران خرم آباد هستند.

 

این معلم فرهیخته، علاوه بر همکاری با همسر فقیدشان در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای خواهران در این مسجد، اقدام به آموزش دوره های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در دارالقرآن تبلیغات اسلامی، نموده و علاوه بر مداحی، مقتل خوانی و سخنرانی،  پاسخگوی سوالات شرعی خواهران نیز  بوده است.

 

وی همه ساله به عنوان رابط خواهران در برنامه اعتکاف ایام البیض ماه رجب، خدمت گزار معتکفین بوده و حضور در دفتر حزب جمهوری اسلامی، در شهرستان خرم آباد از سوابق ایشان می باشد.

شایان ذکر است، پخش صوت مداحی و نوحه معروف محلی لری، زینب سوخته دل ... ذاکر فقید اباعبدالله الحسین (ع) مرحوم شیخ محمدرضا کریمی، در زمان اهدای لوح تقدیر و تابلوی یادمان  آیین بانوان فاطمی(س) به سرکار خانم شیرزاده واحد، همسر مکرمه ایشان، فضایی سرشار از معنویت و اشک و آه.. بر این جلسه فاطمی(س) حاکم نمود.

 

در آیین تکریم فاطمی(س)، که با حضور حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، علی جهانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، اردشیر آقایی مسول تشکل های اسلامی، غلامرضا چنگیزیان رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان لرستان، میرزایی نماینده واحد خواهران کانون مداحان، نماینده و معاونین بنیاد دِعبل خُزاعی استان لرستان، علی منش رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات شهرستان خرم آباد و جمعی از خواهران هیاتی و اصحاب رسانه، از یک عمر خادمی بانوان فاطمه روزبهانی و  زهرا شیرزاده واحد، با اهدای لوح تقدیر مزین به امضای حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، تابلوی آیین تکریم مادران فاطمی (س) و هدایایی معنوی تکریم و تجلیل به عمل آورده شد.

کد خبر 1245818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha