تکمیل سدهای نیمه تمام مطالبه مردم از مسئولان است

حجت الاسلام شاهرخی گفت: عدم تکمیل سدهای نیمه تمام استان موجب گله‌مندی مردم شده که رسیدگی به این امر نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با مجری طرح های سد "معشوره" و سد "بختیاری" اظهارداشت: سد در حال ساخت بختیاری لرستان از بزرگترین سدهای کشور است و باید استان در همه مراحل، از منافع این سد برخوردار باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد افزود: سد بختیاری دارای مخزن بیش از پنج میلیارد متر مکعب است و۳۲۵ متر ارتفاع دارد که روند ایجاد نیروگاه برق ۲ هزار مگاواتی و هفت هزار نفر اشتغالزایی مستقیم با استفاده از آن در حال پیگیری است.

 

وی ادامه داد: آغاز مطالعات سد معشوره از سال ۱۳۵۰ شروع شد و حجم مخزن این سد ۹۹۰ میلیون متر مکعب است همچنین احداث ۲نیروگاه ۷۰ مگاواتی و تخصیص ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب از دیگر مختصات این طرح می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: لرستان دارای ظرفیت‌های گوناگون، برخوردار از ثروت و نعمت فراوان است و جزو پنج استان پر بارش کشور محسوب می‌شود اما عدم تکمیل سدها خسارت زیادی را بر مردم این استان وارد کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه ساخت این سدها از جمله معشوره خواسته مهم مردم استان است ادامه داد: آیت الله رییسی نیز در سفر سال گذشته به لرستان تاکید داشت این استان باید در محور اشتغال و آب به طور ویژه دیده شود بنابراین احداث این سدها و بکارگیری نیروهای بومی امر مهمی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: در مطالعه، ساخت، تکمیل و پیمانکاری‌ها، اشتغال نیروهای متخصص بومی در این پروژه‌ها مورد تاکید قرار دارد و مردم استان، رسانه‌های آگاه و هوشمند و دیگر مسوولان بر این امر استمرار دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه سد «معشوره» می‌تواند برای مردم شهرهای نورآباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر و تمام روستاهای مسیر تحول مفید و سازنده‌ای را در پی داشته باشد، گفت: سد «بختیاری» هم برای عموم مردم استان و کشور بسیار ارزشمند است.

 

اکنون ۱۵ سد در لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است که کارشناسان معتقدند حجم مخازن این تعداد، ۹۰۰ تا یک میلیارد متر مکعب می باشد و در صورت تکمیل، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آبیاری خواهد کرد.

کد خبر 1245866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha