منابع خود را در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کردیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در سخت‌ترین شرایطی که جامعه بین‌الملل ایجاد کرد ما موفق شدیم منابع خود را در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،‌حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه(۲۰دی)  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع بودجه سال ۱۴۰۱،گفت: نکته‌ای که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان به آن اشاره کردند که اگر منابع دولت در بودجه سال جاری ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده چرا پروژه‌های عمرانی درصد کمی پیشرفت داشته است؟ از یک جهت درست است اما صحبت بنده و آقای میرکاظمی این بود که تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد که این در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و نکته آن این است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیدار بودجه‌ای مصوب کردند که منابع آن روشن بوده و هر کس گفت که مجلس مصوباتی داشت که منابع آن موهون بود، غلط است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  اظهار کرد: اما در مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان ۶۵ همت از بودجه عمرانی به این بخش اختصاص یافت. اخیرا با تزریق ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی که جزو منابع بودجه بود و به دلایلی تاکنون انجام نشده بود و با فروش نفت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گزارشی که به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرد تاکید کرد که تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد.

وی  تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت که این ۲۰ درصد که از صندوق توسعه ملی اخیرا به بودجه اضافه می‌شود به سمت اشتغال و پروژه‌های عمرانی خواهد رفت و قول داد در سه ماهه آخر سال بودجه پروژه‌های عمرانی به شدت افزایش یابد و بودجه آنها را تخصیص دهد. زمانی که با بررسی کامل و دقیق شرایط به جمع بندی می‌رسیم قطعا منابع دولت تحقق می‌یابد، القای کسری در بودجه به افزایش قیمت ارز و تورم در سطح جامعه و افزایش نگرانی مردم می‌انجامد.

حاجی بابایی گفت: در سخت‌ترین شرایطی که جامعه بین‌الملل ایجاد کرد ما موفق شدیم منابع خود را در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کنیم. این‌که بودجه پروژه‌های عمرانی باید تخصیص پیدا کند ما نیز موافق بوده و انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه به سرعت بودجه مربوط به عمران و اشتغال را تخصیص دهد.

علی نیکزاد،نایب رئیس مجلس  که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به حاجی بابایی گفت: این‌که رئیس کمیسیون برنامه تاکید کردند که ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی برای بحث اشتغال و پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته و منابع بودجه تا پایان سال ۱۰۰ درصد محقق می‌شود ما نیز منتظر بوده و امیدواریم با تحقق آن شاهد عمران و آبادانی کشور باشیم.

کد خبر 1245890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha