اجرای طرح آسان و ارزان قیمت عتبات عالیات در گلستان/ تا کنون ٢٠ کاروان اعزام شدند

میرقاسم پور از اجرای طرح استانی آسان و ارزان قیمت اعزام عتبات عالیات از اول دی ماه در گلستان خبر داد.

سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی عتبات عالیات طرح نوین عتبات را راه اندازی کرده است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: سازمان در این طرح به دفاتر حج و زیارت استان ها و دفاتر زیارتی این اجازه را داده که می توانند به عنوان مجری که توانایی اجرای اعزام به عتبات را دارند، اعزام های زائران را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه پیش از این اعزام زائران تمامی دفاتر زیارتی از سوی شرکت مرکزی شمسا طرف قرارداد با عراق انجام می شد، گفت: در این طرح دفاتر زیارتی استان و شرکت مرکزی استان توانایی اجاره کردن هتل را دارند.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: گلستان پانزدهمین استان در اجرای این طرح است و به عنوان استان مجری عتبات عالیات، از سوی شرکت مرکزی استان گلستان به نمایندگی حج و زیارت یک هتل در نجف (جنت الزهرا) و یک هتل در کربلا (ریحانه اهل بیت) را به صورت یکساله اجاره کرده است.

 

وی ادامه داد: این هتل ها ظرفیت پذیرش سه کاروان را دارند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: در راستای اجرای این طرح نوین، طرح زیارت آسان و ارزان قیمت عتبات عالیات که برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بعثه مقام معظم رهبری و رئیس سازمان حج و زیارت در استان راه اندازی شده است.

 

وی افزود: این طرح از اول دیماه در استان اجرا و آغاز شده است و در این مدت ٢٠ روزه ٨٢۴ نفر در قالب ٢١ کاروان اعزام شده اند.

 

میرقاسم پور گفت: در این طرح، مدت زمان حضور زائران در عتبات عالیات به جای هفت شب، ۶ شب (سه شب کربلا و سه شب نجف) است و نسبت به سفرهای عادی زمینی ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان ارزان تر است.

 

وی ادامه داد: خدمات در نظر گرفته شده در کاروان ارزان قیمت در داخل ایران هیچ فرقی با عادی ندارد ولی در عراق هتل ها نسبت به اعزام های عادی ضعیف تر است و غذاهای آنها از آشپزخانه مرکزی تأمین می شود.

 

 

کد خبر 1245892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha